Turbo valg ? Twin scroll vs single

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

Turbo valg ? Twin scroll vs single

#1 Indlæg af MKuhre »

Hej igen powerforum.

Så er delene begyndt at komme til dk. Så det er ved at være tid til at finde turbo til mr2'eren

Twin scroll eller single ?
Har kigget på Master powers turboer, men der er jo meget at vælge i mellem og mange forskellige mærker og kvaliteter :) bilen skulle gerne over 500 hk eller der omkring, men når motoren ikke er større end 2.0 vil en stor turbo vel give en del tøven ?

Og så er det andet problem manifolden har kun fundet en til twin scroll til 2 gen 3sgte motoren. Nogen der er støt på flere ? Eller evt selv laver dem ?

Mvh Matias kuhre
Ps tak for hjælpen tidligere
Senest rettet af MKuhre 19 okt 2010, 21:29, rettet i alt 1 gang.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#2 Indlæg af Mads B (dk) »

Billede
kbonde
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Geografisk sted: Nord

#3 Indlæg af kbonde »

Mads B (dk) skrev:jeg har lavet min selv

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=68720


Klap dig selv på skulderen, godt håndværk dér! :rock:
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

Re: Turbo vælg ? Twin scroll vs single

#4 Indlæg af JPP »

MKuhre skrev:Hej igen powerforum.

Så er delene begyndt at komme til dk. Så det er ved at være tid til at finde turbo til mr2'eren

Twin scroll eller single ?
Har kigget på Master powers turboer, men der er jo meget at vælge i mellem og mange forskellige mærker og kvaliteter :) bilen skulle gerne over 500 hk eller der omkring, men når motoren ikke er større end 2.0 vil en stor turbo vel give en del tøven ?

Og så er det andet problem manifolden har kun fundet en til twin scroll til 2 gen 3sgte motoren. Nogen der er støt på flere ? Eller evt selv laver dem ?

Mvh Matias kuhre
Ps tak for hjælpen tidligere


Denne her turbo laver fint 500hk http://powerpage.dk/node/61. Den leverer på flere 2.0L 8v fuldt ladetryk ved 3000rpm. (TS A/R .70)

Denne turbo har samme turbineside og lidt større kompressor hvis man vil mod de 600hk http://powerpage.dk/node/60

Denne turbo http://powerpage.dk/node/63 laver fuldt ladetryk omkring 2500-2600 omdr. på en 2.0L 8v med TS .70 huset. (Den laver fuldt ladetryk ved 3000omdr. i single setup på samme motor med .63 huset) Den laver fint +400hk og der er mulighed for at opgradere med 1.06 huset nå mod de 500hk. Her fuldt ladetryk ved 2800 omdrejninger.

Alle biler fra ovennævnte eksempler kører Twin Scroll opsætning

Jeg har Twin Scroll kollektorer i sort og rustfri der kan tilgå sammen med turbo. Der er forumrabat på kollektor sammen med turbo. Pris kollektor løssalg er på vej på web.

Mvh jakob
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#5 Indlæg af MKuhre »

Godt arbejde det virkeligt flot lavet :D

Det lyder Godt jacob. Og der kommer også manifold til 3sgte ? Min kørte med en TD06 fra greddy og den lavede først fuldt tryk ved 4000-4500 omd på den 2.0 16v motor der er i bilen, så det ville jo kunne mærkes :) ved du hvad det ca kommer til at koste for sådan et sæt ? Og hvornår det kan købes ? :)
Mvh Matias kuhre
Besvar