water to air intercooler mr2.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

water to air intercooler mr2.

#1 Indlæg af MKuhre »

hej powerforum.

overvejer at prøve water to air køling på min mr2 til sommer, i et forsøg i at få kølingen til at følge med til i hvertfald 500 hk :) nogen der har erfaring med water to air køle systemer ?


mvh matias kuhre
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#2 Indlæg af m power »

det kører jeg med på min mr2 :wink:
det fungerer 100%
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#3 Indlæg af MKuhre »

godt at høre :) må jeg spørge hvor mange hk ? og det er med radiator i fronten ? og ic bagved ? og hvad har du gjord med pumper ? :)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#4 Indlæg af m power »

jeg har brugt en ombygget kina intercooler til køleelement i fronten og en
kina vand-intercooler i motorrummet (turbomotor.dk).
pumpen er en johnson marinepumpe
pt små 300hk
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#5 Indlæg af MKuhre »

okay :) jeg har kigget lidt på nogle færdige kits. tror jeg prøver sådan et har fundet et 1200 hk kit i usa der ikke er så dyrt igen men det bliver stærkt anbefalet. har dog ikke fundet et i en mr2 endnu :)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

prøv lige at læg et link ind til det 1200hk ?? universalsæt. det lyder godt nok voldsomt. ideen med en intercooler i fronten (med vand i) lyder godt nok som en masse vægt, meget langt fra bilens centrum. måske det var bedre med en tyndere vandkøler.
MVH søren
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#7 Indlæg af VRT »

Det afhænger vel også meget af, hvad bilen skal bruges til. Hvis det er en alm. gadebil, så er behovet for køleareal vel ikke særlig stort. Omvendt, hvis det er til en baneracer, som skal ligge med klampen i bund igennem længere tid, så er behovet en del større. En oliekøler eller ac-kondenser er måske mere egnet end en stor intercooler!?
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#8 Indlæg af MKuhre »

her er linket :) http://www.frozenboost.com/product_info ... d123f51a0c

det var en der anbefalede mig det på toyota kluben.
han køre slev med 600 hp kittet :)

bilen skal bruge til hverdag, men også bane, planen er at når lysten er der skal den lave 550 - 600 hk stabilt :)

og da de har et varme problem de mr2'er tænkte jeg at det var en god ide med massere af køling :)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

selve pumpen ligner ikke noget jeg ville lade køre ret længe. resten ser vel ok ud til 2500kr?
MVH søren
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#10 Indlæg af m power »

lqs skrev:prøv lige at læg et link ind til det 1200hk ?? universalsæt. det lyder godt nok voldsomt. ideen med en intercooler i fronten (med vand i) lyder godt nok som en masse vægt, meget langt fra bilens centrum. måske det var bedre med en tyndere vandkøler.
MVH søren




med hensyn til vægt ,så er det nu udlignet ved at reservehjulet ikke er i bilen mere, som jo netop også ligger ude i fronten :wink:

min mening er nu at der hellere må være for meget vand end for lidt, for ellers så når vandet jo at blive opvarmet ved by- kørsel, kø og lign.

der er faktisk mange store projekter hvor der køres med en ret stor extra beholder til vand.
Besvar