Knast føler på 4agze + megasquirt+ ledningsdiagram
Redaktør: Moderatorer
-
ove lungskov
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 29 sep 2010, 09:16
Knast føler på 4agze + megasquirt+ ledningsdiagram
Hey
Som overskriften lyder så er jeg på udkig efter noget ledningsdiagram over min knastføler det er på den 170 hk 4agze, har fundet noget på club4ag.com men kan ikke rigtig se mig ud af hvad de forskellige ledninger er, andet end at de går i den org motorstyring hvor de i pinout er beskrevet som ''distributer'' alle sammen, nogen der kan hjælpe??
Ps. det er en MSll v.3
Som overskriften lyder så er jeg på udkig efter noget ledningsdiagram over min knastføler det er på den 170 hk 4agze, har fundet noget på club4ag.com men kan ikke rigtig se mig ud af hvad de forskellige ledninger er, andet end at de går i den org motorstyring hvor de i pinout er beskrevet som ''distributer'' alle sammen, nogen der kan hjælpe??
Ps. det er en MSll v.3
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
-
ove lungskov
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 29 sep 2010, 09:16
Knast føler på 4agze + megasquirt+ ledningsdiagram
Jeg skal køre de std spoler direkte på MS via de indbyggede tændingsmoduler da jeg ikke har det std tændingsmodul..
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
Og vil mene du skal kigge på dette link.uden og vide det.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... utors.html
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... utors.html
Corolla Gti Turbo
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
-
ove lungskov
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 29 sep 2010, 09:16
Sorry jeg har ikke lige været på pc'en det sidste stykke tid, jeg har fundet en anden løsning da jeg kun havde 1 output til trigger på ms, så har lavet knast føleren om så det køre på kun den ene føler men nu er der så bare opstået et nyt problem. Hvis jeg tager knastføleren ud og sætter en boremaskine på så åbner dysser og den smider gnist helt perfekt og som den skal (ved ''høje'' omdr) meeen den køre ikke hurtigt nok på starteren til at den kan give et signal er der mon en løsning på dette?? kan man ændre noget i MS så den kan få signal ved lavere omdr.??
-
ove lungskov
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 29 sep 2010, 09:16
Har fjernet 1 tand på det 24 tands hjul og så er den sat til at køre som cam sensor i ms og 24+1 og det virker også som det skal men der er bare ikke omdrejninger nok på det 24 tands hjul til at den kan give et signal, kan det lade sig gøre at køre de 2 af følerne på ms for tror at ikke at min boks er sat op til at køre med andet end 1 triggerhjul på krumtappen??
-
ove lungskov
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 29 sep 2010, 09:16
-
Mc Mekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 105
- Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
- Geografisk sted: Randers Egnen
ove lungskov skrev:Har fjernet 1 tand på det 24 tands hjul og så er den sat til at køre som cam sensor i ms og 24+1 og det virker også som det skal men der er bare ikke omdrejninger nok på det 24 tands hjul til at den kan give et signal, kan det lade sig gøre at køre de 2 af følerne på ms for tror at ikke at min boks er sat op til at køre med andet end 1 triggerhjul på krumtappen??
Det er fint med " 24 -2 trigger " løsningen, til DLI opsætning, men da det er knast hastighed du trigger på skal du skrive 12 -1 i wheel decoder settings, knasten render halv hastighed af krumtap. Trigger positionerne skal jo så passe til de tænder du har fjernet.
Senest rettet af Mc Mekanikeren 16 okt 2010, 12:54, rettet i alt 2 gange.
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt
E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087