Side 1 af 2
Gæt peak effekt..
: 22 sep 2010, 12:22
af TB206HDI
Motorstørrelse: 1998 ccm
Ventiler: 8
CommonRail generation: 1
Ladetryk: 1.65bar (Mitsubishi TF035)
92,07mm^3 diesel ved 3750 omdr/min
90mm^3 diesel ved 4.000 omdr/min
Udfra disse sparsomme oplysninger, hvad tror I så denne opsætning vil yde?
Lad gætterierne begynde

Re: Gæt peak effekt..
: 22 sep 2010, 12:43
af Excess
210hk
353nm
: 22 sep 2010, 17:42
af Vax
209,1 hk / 419,3 Nm ca

: 22 sep 2010, 18:59
af Runesm
Diesel siger du? 55hk og 5-600nm

: 23 sep 2010, 09:10
af TB206HDI
hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?
: 23 sep 2010, 10:07
af efterz
TB206HDI skrev:hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?
Jeg gætter på at det er baseret på hvad folk tidligere har set på sådan en PSA 2 liters HDI kværn...
: 23 sep 2010, 13:21
af TB206HDI
efterz skrev:TB206HDI skrev:hehe gode bud - hvordan kommer I frem til 210hk ?
Jeg gætter på at det er baseret på hvad folk tidligere har set på sådan en PSA 2 liters HDI kværn...
..så der tages ikke højde for den mængde diesel der sprøjtes ind?
(Lars kørte med anden mængde, hvis det er ham du tænker på

)
: 27 sep 2010, 20:58
af TB206HDI
*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.
: 29 sep 2010, 21:54
af Dinsen
TB206HDI skrev:*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.
Og momentet?

: 29 sep 2010, 22:56
af kbonde
Dinsen skrev:TB206HDI skrev:*Trommehvirvel* 191Hk ved 3600 rpm blev det til og 190Hk ved 3750 rpm.
Og momentet?

P = ω * M => M = P/(2*π*n/60)
M1 = (190*0,736*10^3)/(2*3,14*3750/60) = 356 Nm
M2 = (191*0,736*10^3)/(2*3,14*3600/60) = 373 Nm
Deromkring kunne man forestille sig
