Turbosmart boostcontrol 40 psi

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

Turbosmart boostcontrol 40 psi

#1 Indlæg af RG »

Jeg skal til og montere sådan en, men der står jeg skal bruge et Auxiliary relæ og jeg kun må bruge resistor type relæ. Er det ikke bare et alm. hjælpe relæ eller hvordan hænger det sammen?

Mvh. Ronni
Daugbjerg
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

#2 Indlæg af Daugbjerg »

Du behøver kun relæ hvis du skal montere ekstra udstyr såsom gas/vand mm.

Her er en beskrivelse for relæ typer:http://www.autoshop101.com/forms/hweb2.pdf
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

#3 Indlæg af RG »

Ok, man behøver heller ikke og montere omdr. signal vel?
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

#4 Indlæg af RG »

Og den grønne og orange står der skal til stel, men der er en kontakt i mellem?
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#5 Indlæg af m power »

rød = tænding 12V+
sort = stel
grå + brun = solonoid ventil

resten behøver du ikke at montere.
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

#6 Indlæg af RG »

Okay, fik lige læst manual igen. Skal man ikke bruge omdr. signal for og kunne undgå fald i ladetryk i høje omdr.?
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#7 Indlæg af m power »

RG skrev:Okay, fik lige læst manual igen. Skal man ikke bruge omdr. signal for og kunne undgå fald i ladetryk i høje omdr.?


som jeg husker det, så er rpm signal så du kan have forskellig ladetryk op gennem rpm.
jeg har monteret 3 af dem og har aldrig brugt den funktion.
jeg kører pt med en i min mr2, og den er koblet til som jeg skrev, og det fungerer 100%
Besvar