Megaquirt1 v2.2 - Antilag, IKKE launchcontrol

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Megaquirt1 v2.2 - Antilag, IKKE launchcontrol

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg sad og så lidt gamle rallyvideoer, og kom til en video med en gammel escort.

Det fik mig til at tænke på, om MS kan køre et egentligt anti-lag, ikke bare flatshift eller launchcontrol, men en egentlig race-orienteret antilag der holder fuld smæk på turboen, og knald og brag i piben, mens man er af gassen og gearer ned til et sving?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#2 Indlæg af Jesper H »

Den nyeste hires kode kan ihvertfald.
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Prøv at definere hvad du mener med antilag.

Hvad er det du gerne vil have motorstyringen til at gøre?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Åbne fidle, fodre hårdt til med benzin og køre tænding atdc, ved sluppet speeder.

http://www.youtube.com/watch?v=-iU-arhmAKg
Som denne video
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Hvis du vil have dette system.
Så håber jeg du har et stort lager af turboer.
Den Ford har et turbinehjul, og aksel af et special stål, for at kunne holde til belastningen, og temperaturen.

Men de døde ret hurtigt alligevel.
Så de slidsede flanchen på turbinehuset op, således at de kun behøvede at løsne møtrikkerne, og derefter dreje turboen, og skidtet var afmonteret.

Svenskerne kalder lyden for elg jakt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar