tps signal påvirker clt

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
jesper larsen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15 aug 2010, 18:22

tps signal påvirker clt

#1 Indlæg af jesper larsen »

Hej Håber i ka hjælpe

jeg har fået et problem efter montering af ms 1 extra på min bmw m20b25 turbo, problemet er at når jeg træder på speederen så flytter nålen sig på coolant temp i megatune ligeså meget som TPS nålen i uret ved siden af! :!:

Prøvet:
nye signal ledninger udenom org ledningsnet.
Nye stel direkte fra batteri og motorstel både på tps og clt.
har prøvet med en anden tps sensor det var det samme.
TPS er montere så Fuld gas er høj volt og lukket spjæld er lav volt så både stik i motorrum og på ms er rigtig samt calibreret flere gange.
når TPS blev taget fra så var kølevands temp rigtig og ens med MAT sensor.
ved afmontering af clt stik på sensor faldt temp men stadig
med udsving ved regulering af TPS. :damn:

hva har vi overset? :?:

boksen er fra turbomotor.

MVH jesper
m20b25 turbo med megasquirt
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

En dårlig lodning i boksen?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
jesper larsen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15 aug 2010, 18:22

#3 Indlæg af jesper larsen »

Runesm skrev:En dårlig lodning i boksen?


ja du mener i ms boksen?
m20b25 turbo med megasquirt
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#4 Indlæg af Saab-Daniel »

Det gør Rune sikkert, ja...
Lyder på mig som om der er en overgang mellem de to inputs (TPS og CLT)
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#5 Indlæg af Runesm »

Saab-Daniel skrev:Det gør Rune sikkert, ja...
Lyder på mig som om der er en overgang mellem de to inputs (TPS og CLT)
/Daniel


Jeps ligepræcis. Det har jeg døjet meget med, mellem Lambda og tændingssignal, kæft et døj jeg havde med det.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Fejl i ledningsnet, eller overgang, eller fejl på CPU. I nævnte rækkefølge.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jesper larsen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15 aug 2010, 18:22

#7 Indlæg af jesper larsen »

HenrikGM skrev:Fejl i ledningsnet, eller overgang, eller fejl på CPU. I nævnte rækkefølge.


har lige prøvet med en anden ms og nu virker det.
der må være en fejl i cpu.



vi har et andet spørgsmål?
syntes sluttrin bliver varmt, og slog derefter tænding fra.
vi har læst på megamanualen det skulle være YES/NO på spark output inverted altser YES
vi køre med 60-2 trigger hjul generic wheel decoder
spark output A 1 tændspole og fordeler tænding

er der mere vi skal tage højde for/være opmærksomme på????

vi takker mange gange for svarene

mvh jesper
m20b25 turbo med megasquirt
Besvar