Kører pt. med en trykfod med 30% (mener jeg da det er) højere fjedertryk end originalt og en original friktionsplade i min bil, men den glider ved delgas i 4. og 5. gear
Koblingen har før holdt fint til 400Nm ved 2100 rpm, men nu efter motoren har fået lidt mere luft glider den.
Så hvad vil I anbefale af kobling til mig? Sintermetal friktionsplade med dæmpet nav på den trykfod jeg har nu? Sintermetal med original trykfod? bredere belægning på et originalt nav? Højere fjederspænding på min nuværende trykfod? dobbeltpladet kobling?
Runesm: Jeg er bare bange for at den bliver for on/off med den hårdere trykfod.
møffe: Kørbarhed, så tæt på original som muligt, det vil sige _ikke_ en on/off kobling. Jeg kører en del bykørsel, vil hellere have mindre moment og en kobling der kan bruges i byen end meget moment og en træls kobling.
Holbarhed: Den skal da gerne kunne holde 100.000Km..
TB206HDI skrev:Runesm: Jeg er bare bange for at den bliver for on/off med den hårdere trykfod.
møffe: Kørbarhed, så tæt på original som muligt, det vil sige _ikke_ en on/off kobling. Jeg kører en del bykørsel, vil hellere have mindre moment og en kobling der kan bruges i byen end meget moment og en træls kobling. Holbarhed: Den skal da gerne kunne holde 100.000Km..
jeg tror ikke du skal regne med at en opstrammet/race kobling der skal kunne holde til 500nm at den kan klare 100000km
Har du sadt koblingens trykfod i den højde over svinghjulet hvor den har maximalt tryk, eller har du bare sadt den i?
Hvis du bare har sadt den i, så er det ikke utænkeligt at du kan finde en del mere koblingskraft, men 500Nm og 100.000km er ikke en let opgave.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
TB206HDI skrev:Runesm: Jeg er bare bange for at den bliver for on/off med den hårdere trykfod.
møffe: Kørbarhed, så tæt på original som muligt, det vil sige _ikke_ en on/off kobling. Jeg kører en del bykørsel, vil hellere have mindre moment og en kobling der kan bruges i byen end meget moment og en træls kobling. Holbarhed: Den skal da gerne kunne holde 100.000Km..
så er det vel opgraderet trykfod og std plade.
sintermetal æder svinghjulet på ganske kort tid.
ellers så hedder det vel hydralisk kobling og en ganske vild kobling.
porsche koblinger har til tider fundet vej ned i en cosworth for at få en kørbar kobling sammen med holdbarhed til en lidt højere effekt.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
HenrikGM skrev:Har du sadt koblingens trykfod i den højde over svinghjulet hvor den har maximalt tryk, eller har du bare sadt den i?
Hvis du bare har sadt den i, så er det ikke utænkeligt at du kan finde en del mere koblingskraft, men 500Nm og 100.000km er ikke en let opgave.
Den er bare sat i som ved et normalt koblingsskift.
Det vil sige at jeg måske kan få den til at holde til mere moment hvis jeg shimser den op?
Jeg har kørt 70.000Km med den nuværende løsning, hvoraf den har kørt med 400Nm i måske 20.000Km, før det 366 i en 30.000 og før det 355Nm i 20.000Km.
Måske min kobling bare er ved at være slidt ned, det er bare pudsigt at det kommer til udtrky samtidig med at den får ny turbo og mere luft (og effekt/moment)
Hvad med en bredere belægning? Vil det give noget overhovedet, eller står det ikke mål med udgiften til at få lavet?