turbotryk volvo 940
Redaktør: Moderatorer
-
lassetn
- Medlem
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
turbotryk volvo 940
så fik jeg endelig købt mig en fin 940 fra97 med en b230fk
hvad ville i turde at skrue den op til uden at gøre andet
hvad ville i turde at skrue den op til uden at gøre andet
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Byt wastegate actuatoren ud med en fra en ft motor.
Så har du pludselig en ft motor med 30 hk mere, end din fk motor.
Meget mere ville jeg ikke gøre, uden at begynde at skifte nogle andre dele.
MVH
Morten
Så har du pludselig en ft motor med 30 hk mere, end din fk motor.
Meget mere ville jeg ikke gøre, uden at begynde at skifte nogle andre dele.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Enig.
Snup evt. en større turbo, byt tio større dyser, aluintercooler, Knastaksel med lidt mere fut i, mere fri udstødning, og nyt map i motorstyring/skift at styring, så kan den godt komme til at spytte en hæderlig skrå den gamle motor.
Hvis du ikke går hele vejen, så nøjes med at skifte aktuatoren, men det virker kun hvis den turbo du har er magen til den fra FT motoren. Hvis nej, så bliv hvor den er, hvis du skal "play it safe". Turboladeren er mikrolille på den mindste af dem, men det skal den jo være for at kunne leve op til specs:
2316ccm 4cyl.
Godt flowende topstykke.
Bedste udstødningsmanifold
laver som sugemotor 136hk.
Ydelse med turbo: 135hk i din version.
Forholdsvist forsigtigt grebet an af volvo må vi nok sige. Plads til udvidelse kan man se.
Motoren laver 400hk i uåbnet stand, hvis man vælger de rigtige stumper, iøvrigt et par eksempler på den ydelse med chippet original styring.
Snup evt. en større turbo, byt tio større dyser, aluintercooler, Knastaksel med lidt mere fut i, mere fri udstødning, og nyt map i motorstyring/skift at styring, så kan den godt komme til at spytte en hæderlig skrå den gamle motor.
Hvis du ikke går hele vejen, så nøjes med at skifte aktuatoren, men det virker kun hvis den turbo du har er magen til den fra FT motoren. Hvis nej, så bliv hvor den er, hvis du skal "play it safe". Turboladeren er mikrolille på den mindste af dem, men det skal den jo være for at kunne leve op til specs:
2316ccm 4cyl.
Godt flowende topstykke.
Bedste udstødningsmanifold
laver som sugemotor 136hk.
Ydelse med turbo: 135hk i din version.
Forholdsvist forsigtigt grebet an af volvo må vi nok sige. Plads til udvidelse kan man se.
Motoren laver 400hk i uåbnet stand, hvis man vælger de rigtige stumper, iøvrigt et par eksempler på den ydelse med chippet original styring.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lassetn
- Medlem
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
lassetn skrev:henrik angående det du skrev kan du komme med et setup altså hvilken turbo hvilke dyser evt fra hvilken bil
og hvad med benzin tryk og pumpe kunne jo være sjovt at gå lidt videre
hvis det kan gøres for små penge
skal jo gemme lidt til 142eren
Hvilken ydelse skal du have?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
lassetn skrev:havde tænk på 250 280 den skal jo køre hver dag
Start med en ordentlig udstødning, og en stor T3, samt knastakslen fra sugemotoren, dyser og regulator fra V70R og enten en motorstyring, eller alternativt en tilsvarende større rør på luftmåleren.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
lassetn skrev:udstødnind skal det være noget 2" er det ok.
hvilken t3 skal det være...
hvad mener du med rør på luftmåler
dyser og regulator skal det være fra noget v70r 99 2000
Nu er bilen ligesom født med 60mm udstødning, så hvis du sætter en 2" på, så er du nede på 51mm....Prøv at se hvad der er under hjelmen
Stor T3 rated realistisk til 280hk. Der er masser at vælge imellem.
Hvis du går 20% op i dyser, og går 20% op i rør i luftmåler, så kan du være heldig at fuske dig fra det lowbudget-style. Motorstyring kommer altid til at slå det dog.
Det med dyserne var et forslag. Du skal bare have noget der giver noget mere bensin, så der er nok til at du mere end fordobler ydelsen.[/u]
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!