valg af stempler og benzinpumpe

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Christian M
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Karup J

valg af stempler og benzinpumpe

#1 Indlæg af Christian M »

jeg står i den situation at jeg skal bruge nogle nye stempler til mit 16v projekt da et af de gamle stempler var revnet i skørtet det er en golf 16v pl 129 hk motor der er bygget om til en 2,1 med 2,0 indmad og der komemr 2,0 ABF knaster i den samt spjældhuse men står i det dilæmma jeg kan ikek rigtigt finde ud af om jeg bare skal købe en std. overstørelse stempler eller om jeg skal smide nogle smedet stempler i der ahr jeg været ved og kigge på nogle wössner stempler de køre med komp 12,3:1 og er bange for der ikek er plads til dem da toppen er slebet helt i bund og jeg regner med ca. 200 hk i effekt så er om jeg skal tage chancen og smide nogle std stempler i eller hva jeg skal?


også en anden ting nogen der har erfaringer med en godt benzin pumpe skal have en anden på end den orginale der sidder underbunden jeg har en forfødepumpe i tanken og som sagt den forventede effekt er ca. 200 hk på sug motor self
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

Hvad angår stempler får du nok det bedste svar på en wv fan klub side,

Brændstofpumpe kan du (hvis du er til nye dele) købe hos div forhandlere af tunings stumper.. koster fra omkrin 700kr og op efter.

Hvis du er til evt. brugte dele så kan en pumpe fra fx. bmw 325i bruges og de er normalt billige ;)
Fri bane fuld hane! :-)
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#3 Indlæg af Wildert »

Normalt vælger man jo at hæve det statiske kompressionsforhold når man skal køre med mere krasse knaster, fordi deres overlap sænker det dynamiske forhold. Catcams anbefaler f.eks. 11:1 med de af deres knaster der ligger i "midten".

Abf-knasterne er ikke særligt skrappe, så at gå specielt højt med kompressionen ville jeg ikke. Særligt hvis toppen er planet helt ned, så ville jeg holde mig til standardstempler. De holder til en hel del.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Christian M
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Karup J

#4 Indlæg af Christian M »

grydesvamp skrev:Hvad angår stempler får du nok det bedste svar på en wv fan klub side,

Brændstofpumpe kan du (hvis du er til nye dele) købe hos div forhandlere af tunings stumper.. koster fra omkrin 700kr og op efter.

Hvis du er til evt. brugte dele så kan en pumpe fra fx. bmw 325i bruges og de er normalt billige ;)


bliver self en universal pumpe have jeg satset på men var mere hva folk havde erfaringer med gerne en der skal have en forfødepumpe på for syntes der er et hav af forskellige pumper og vælge imellem
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil
Christian M
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Karup J

#5 Indlæg af Christian M »

Wildert skrev:Normalt vælger man jo at hæve det statiske kompressionsforhold når man skal køre med mere krasse knaster, fordi deres overlap sænker det dynamiske forhold. Catcams anbefaler f.eks. 11:1 med de af deres knaster der ligger i "midten".

Abf-knasterne er ikke særligt skrappe, så at gå specielt højt med kompressionen ville jeg ikke. Særligt hvis toppen er planet helt ned, så ville jeg holde mig til standardstempler. De holder til en hel del.


det er osse det jeg skal self ikke afvise der vil komme skarpeknaster i den på et tidspunkt men det jeg er mest bange for hvis jeg skulle gå ud og smide nogle smedet stempler i den er som sagt der ikke er plads til stemplerne og som sagt så er den forventede effekt ca. 200 hk elelr er mit må, ihvertfald på en motor med sug
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#6 Indlæg af Wildert »

Men selv relativt skrappe knaster vil køre ret fornuftigt når dit topstykke er planet helt i bund.

Ved du hvad dit kompressionsforhold er efter planingen?

Ellers så mål det.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Christian M
Junior Medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Karup J

#7 Indlæg af Christian M »

Wildert skrev:Men selv relativt skrappe knaster vil køre ret fornuftigt når dit topstykke er planet helt i bund.

Ved du hvad dit kompressionsforhold er efter planingen?

Ellers så mål det.


det aner jeg faktisk ikke som sagtr så er det ikke mig der har bygget det
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil
Besvar