Hej,
Jeg har monteret en større benzinpumpe (250L/T) i min bil plus en 11mm fødeslange. Kan man regne ud hvor meget mindre benzintryk den skal køre, så den kører samme benzin-mængde som med den originale pumpe? Hvis i forstår hvad jeg mener?
Originalt (Iflg tolerance data kører den med en 60 L/T pumpe og føder i en 8mm slange med 2.5 bar (Uden vakum).
Grunden til at jeg har opgraderet er at der gerne skulle en anden maskine i næste år. Så kunne jeg lige så godt være på forkant med det, da den originale døde.
Mvh
Udregning af brændstof mængde
Redaktør: Moderatorer
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
- Mathias
- Junior Medlem
- Indlæg: 58
- Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45
Nej, grunden til mit spørgsmål var egentlig at jeg har kæmpet lidt med at den gik dårligt, og jeg er inde på det er mit benzintryk. Jeg har sådan en kina regulator på, men jeg stoler sgu ikke på den. Hvis jeg justere trykket til 2.5bar og kører mig en tur, synes jeg ikke den kører som den skal, derfor var jeg bare nysgerrig om den store pumpe og større fødeslange kunne ha nogen effekt på det?
Mvh
Mvh
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Udregning af brændstof mængde
Mathias skrev:Hej,
Jeg har monteret en større benzinpumpe (250L/T) i min bil plus en 11mm fødeslange. Kan man regne ud hvor meget mindre benzintryk den skal køre, så den kører samme benzin-mængde som med den originale pumpe? Hvis i forstår hvad jeg mener?
Originalt (Iflg tolerance data kører den med en 60 L/T pumpe og føder i en 8mm slange med 2.5 bar (Uden vakum).
Grunden til at jeg har opgraderet er at der gerne skulle en anden maskine i næste år. Så kunne jeg lige så godt være på forkant med det, da den originale døde.
Mvh
Det er ellers en stor pumpe. Er det en opgivelse du har målt, eller en du har læst i en reklame?
Det er ikke unormalt at en 200l/min pumpe leverer under 50% af den lovede kapacitet. Food for thoughts.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Mathias
- Junior Medlem
- Indlæg: 58
- Tilmeldt: 30 aug 2005, 18:45