problemer med ustabilt ladetryk bmw m50

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
omega3000
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 09 okt 2005, 10:36
Geografisk sted: nordjylland

problemer med ustabilt ladetryk bmw m50

#1 Indlæg af omega3000 »

har en bmw e36 2,0 med turbo
mit problem består i,at ladetrykket blafrer meget op og ned ved belastning i højt gear/lave omdrejninger,altså hvis man smider klampen i kælderen ved 2000 rpm,så blafrer det imellem 0 og 0,4
men med det samme jeg når 3000 rpm,bliver ladetrykket stabilt og stiger som det skal???
krudter jeg bilen af fra stående start,er der heller ingen problemer,kun ved sejtræk til 3000 rpm

motoren er en m50 2,0,med mahle stempler,kompressionsforhold 9:1
t3/t70 turbo rated til 350 hk
350 ml bosch dyser
2,5 tommer udstødning
2,5 rørføring
10 liters intercooler fra hks
bonneaparte blowoff


nogle der kunne have en ide om hvad problemet kunne være???
hælder selv lidt til at min kat er færdig,så den ikke kan komme af med luften,tidligere motor brugt sygt meget olie,derfor denne teori
omega3000
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 09 okt 2005, 10:36
Geografisk sted: nordjylland

#2 Indlæg af omega3000 »

slet ingen bud???
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#3 Indlæg af duckstar »

Kører du med en ladetryksstyring eller er det bare på aktuatortryk?
Vh. Anders
omega3000
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 09 okt 2005, 10:36
Geografisk sted: nordjylland

#4 Indlæg af omega3000 »

det er kun på aktuator trykket,den kører kun med grundindstilling nu,da jeg er ved at køre ny motor til,går max til 0,7 bar
omega3000
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 09 okt 2005, 10:36
Geografisk sted: nordjylland

#5 Indlæg af omega3000 »

og turbo og aktuator er spritnyt
Besvar