Er der nogen som har erfaring med head spacer pakninger på vr6 for at sænke kompressionen. ?
Alstå hvor meget tryk det kan holde til 0,5 1bar eller måske mere,
målet er 400 hk + -
Vr6 turbo holdbarhed
Redaktør: Moderatorer
- zoolander
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
- Geografisk sted: midt jylland
Vr6 turbo holdbarhed
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Mener du en mellemlægsplade i metal? De er jo en række muligheder mht. kompression. 1 mm sænker kompressionen til 8,5:1, og en 2 mm sænker kompressionen til 7,8:1. 540 hk er der lavet på en 2 mm mellemlægsplade her i DK. I USA er de dog mere tilhængere af højere kompression, og der er flere eksempler på, at folk kører med mere end 400 hk med 9:1.
Vi forsøgte med 1,55 bar min med gt3076 med 7,8:1, og hvem ved, måske ville mere have været muligt. Men igen, det afhænger jo af hele opsætningen, for tryk er jo ikke bare tryk
Vi forsøgte med 1,55 bar min med gt3076 med 7,8:1, og hvem ved, måske ville mere have været muligt. Men igen, det afhænger jo af hele opsætningen, for tryk er jo ikke bare tryk
- zoolander
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
- Geografisk sted: midt jylland
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Den startede med at bygge overtryk op omkring 1500 omdr./min., og lavede omkring 1 bar v. 3500 omdr./min. Vendepunktet på ladetrykskurven ligger omkring 2500 omdr./min., og den laver omkring 1,5 bar v. 4500 omdr./min.
Det var med gate pressure setting 0,3 bar på ebc´en. Med ex. gp på 1,2 bar, så havde den nok lavet ladetryk lidt tidligere.
Men hvis det er til ræs, så ville jeg gå efter en gt3582 i stedet. Den giver mulighed for mere ladetryk, en del mere effekt, og når nu kun den skal bruges til ræs, så kan det jo være ligemeget, at den først spooler 500-1000 omdr./min. senere.
Hvad vil I bruge af software?
Det var med gate pressure setting 0,3 bar på ebc´en. Med ex. gp på 1,2 bar, så havde den nok lavet ladetryk lidt tidligere.
Men hvis det er til ræs, så ville jeg gå efter en gt3582 i stedet. Den giver mulighed for mere ladetryk, en del mere effekt, og når nu kun den skal bruges til ræs, så kan det jo være ligemeget, at den først spooler 500-1000 omdr./min. senere.
Hvad vil I bruge af software?
- zoolander
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
- Geografisk sted: midt jylland
den skal helst have ladetryk så tidlig som muligt, ikke så vigtig med hk, så hellere moment, da det ikke er 402 meter den skal køre.
Tror da det bliver en megasquirt som sksl styre maskinen
Tror da det bliver en megasquirt som sksl styre maskinen
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion