Turbo surge
Redaktør: Moderatorer
-
Havneren
- Mester Medlem
Turbo surge
Hej folkens.
Hermed en lille ting jeg vil dele med jer. Se engang hvad turbo surge kan gøre for en effektkurve. Bemærk ladetryk kontra ydelse.
Mvh
Christian
Hermed en lille ting jeg vil dele med jer. Se engang hvad turbo surge kan gøre for en effektkurve. Bemærk ladetryk kontra ydelse.
Mvh
Christian
- Vedhæftede filer
-
- 278hk@0,9bar.JPG (48.57 KiB) Vist 5441 gange
-
- 270hk@1,5bar.JPG (47.95 KiB) Vist 5506 gange
-
Havneren
- Mester Medlem
Hej Søren.
Jeg er selv meget overrasket.
95% sikker. Benzin ok - Tænding "ok".
I tænding kan den GODT nok ikke tage ret meget fortænding længere, men jeg er overbevist om at det til dels også pga. er pludseligt meget højt udst. modtryk (VARME).
Lars, Mads og jeg kunne høre turboen stå og stalle hele vejen op i rpm med det høje tryk.
Når man kører i bilen kan man også høre det.
Jeg har tidligere kæmpet lidt med et par huller i momentkurven ved 1,2bars tryk. Huller, der ikke var tilstede ved lavere tryk. Tror nu det er lige der, hvor den begynder på det her...
Vh
Chr
Jeg er selv meget overrasket.
95% sikker. Benzin ok - Tænding "ok".
I tænding kan den GODT nok ikke tage ret meget fortænding længere, men jeg er overbevist om at det til dels også pga. er pludseligt meget højt udst. modtryk (VARME).
Lars, Mads og jeg kunne høre turboen stå og stalle hele vejen op i rpm med det høje tryk.
Når man kører i bilen kan man også høre det.
Jeg har tidligere kæmpet lidt med et par huller i momentkurven ved 1,2bars tryk. Huller, der ikke var tilstede ved lavere tryk. Tror nu det er lige der, hvor den begynder på det her...
Vh
Chr
-
Havneren
- Mester Medlem
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Ladetryk er kun et mål for hvor svært motoren har ved at trække vejret.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- John Sahl
- Admin

- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
-
Havneren
- Mester Medlem