Side 1 af 2

Pulsbredde på dyser? MSxtra 2.

: 19 maj 2010, 20:55
af Frank HN
Hej. Jeg har en ford cortina med en 2,9 24v V6 cosworth motor. Den køre wastet spark og med 6 bosch dyser. styring er MS
Efter at jeg for 14 dage siden lavede nyt udstødning med 2 udgangsrør helt fra manifold, fandt jeg ud af at de ikke er sorte begge udgange. Så jeg hev mit lm1 kit og målte i begge udgange. Den ene viste 15 afr i tomgang og den anden 11 afr. Hvis jeg så bytter stikkende sidevejs rundt på dyserne viser lm1 lige modsat af før. Kan det så ikke kun være boksen der er noget galt med? Eller kan det være noget der gør at når boksen sidder i bilen, så er pulsbredden ikke lige stor på begge udgange fra MS boksen.

: 20 maj 2010, 07:22
af martin høj
ville nok starte med og prøve og bytte rundt på dyse udgang helt inde ved stik til megasquirt. så burde du kunne se om det så er boksen eller dine ledninger der er dårlige.

Hilsen Martin

: 20 maj 2010, 17:11
af VAG mekaniker
Det kan vel også være dine dyser som ikke giver samme mængde i vær cylinderrække!

: 20 maj 2010, 22:07
af grydesvamp
Eller rod i opsætning af dyser. ?

: 21 maj 2010, 08:02
af HenrikGM
Pulsbredden på boksen er den samme på begge sider, så dysetiden burde være ens.

Næste step i fejlsøgning vil være at verificere at dysetiden er ens, målt på den kørende motor, dvs der hvor fejlen er spottet.

: 21 maj 2010, 08:09
af Spirillen
Kan det være, at den er sat til staged injection, så scaling faktoren driller?

: 22 maj 2010, 11:18
af Frank HN
Tak for de gode råd. Nu vil jeg tro henrik snart sender boksen tilbage. Så må jeg lige se igen. Det ved nemlig ikke om man kan indstille noget i megatune. Men nu må jeg se..

: 22 maj 2010, 11:20
af Frank HN
Jeg kan se at staged injection er off..

: 25 maj 2010, 21:54
af Frank HN
Ja nu har jeg startet den op igen Og det er det samme problem. Jeg synes det er mærkeligt. Nogle der har andre gode idéer?

: 25 maj 2010, 22:01
af K-FINN
Havde du prøvet og bytte dyser om ?