For meget trky - hvad sker der?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

For meget trky - hvad sker der?

#1 Indlæg af dinmor »

Heysa drenge..

Lige et hurtigt spørgsmål. Æ supra fik ny renoveret turbo på i weekenden, og efter det lavede den 1,4 bar, i stedet for 1 bar - som den gjorde med den gamle turbo (ct26 lader, den var bare færdig, den nye er top i orden).

Har så får en sikkerhedsskyld sat en skrue i bleedventilen, så den kun laver 0,5-0,6 bars tryk (standard) - Men hvad sker der i grunden hvis man kører med 1,4 bar - banker man hul i stempler? Over opheder motoren?

På forhånd tak
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#2 Indlæg af VRT »

Det afhænger vel lidt af flere ting. Ryger den udenfor mappet, kører den for magert pga. af manglende benzin, tændingsbanker den pga. for højt tryk/varme/kompression, og så videre.
Men der sker vel ikke nødvendigvis noget!
Brugeravatar
quark
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 19 apr 2006, 15:29

#3 Indlæg af quark »

Du må have en Fuel Cut Defender eller noget i, siden at du kan gå til 1.4 bar, hvis det er på standard dyser vil jeg klart fraråde det.
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#4 Indlæg af dinmor »

quark skrev:Du må have en Fuel Cut Defender eller noget i, siden at du kan gå til 1.4 bar, hvis det er på standard dyser vil jeg klart fraråde det.


Det er standard dyser. Det gjorde den efter jeg fik ny turbo på, den er kørt ind med 1 bars tryk.

Det er turbomotor.dk, der har kørt biien ind, så ved ikke hvornår jeg "kommer uden for" mappet.

Den er pt sat ned til 0,6 bar ind til jeg lige får en boostcontroller :)
Besvar