Dysse affyring?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

Dysse affyring?

#1 Indlæg af dykkerdahl »

Hvornår er det bedst at affyre en dysse?
Jeg har læst at man skal affyre mod en lukket indsugnings ventil for ikke at komme til at starte med at sprøjte ind i et varmt overlap.
Omex skulle have mulighed for at stille tidspunket, men som det er nu kan jeg kunne åbne på et af de fire faste tændingstidspunkter (4cyl/180") + 60" grader som mit trigger hjul er indstillet til.

Jeg tænker at det vil give en bedre forstøvning hvis indsprøjtnings tiden overlapper en åben indsugningsventil, eller betyder det ikke så meget?

Hvad har i gjort?
Vedhæftede filer
injectorphase.gif
injectorphase.gif (7.59 KiB) Vist 4080 gange
Nissan 200sx
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Du kan jo prøve at rulle bilen og forskyde takten 180.
Mit bud er du ikke kan se nogen forskel.

På min gamle kasse med for store dyser har jeg 65%DC ved WOT. Hvor meget kan jeg reelt flytte indspøjtningstidspunktet, hvis dyserne nu passede lidt bedre til ydelsen, feks landede på 90%DC ved WOT?
Der er ikke så meget at gøre med, vel?

Jeg vil foreslå du skruer på det med det formål at få den bedste motorgang, og så lader den stå der.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar