Side 1 af 1

eftermont. af turbo, luftmassemåler?

: 30 apr 2010, 16:19
af jackie_p
skal eftermontere turbo på min 190e'er i løbet af det næste års tid, men hvordan gør man lige med luftmassemåleren? er det mest optimale at få bygget nyt manifold, og så montere 2stk dyser i hvert grenrør? eller hvordan fikses problemet lige? :) man kan vel ikke køre tryk direkte på luftmassemåleren?
evt. andre gode råd og tips

: 30 apr 2010, 16:33
af 8v
på Mosselman turbo sættene køres der igennem k-jet systemet

: 30 apr 2010, 18:20
af HenrikGM
Du skal overveje at konvertere fra mekanisk til elektronisk.

De gamle Kjet er ved at være sjældne, og kan være svære at holde i topform efterhånden. Dermed ikke sagt det ikke kan lade sig gøre.

Skiftede selv en "perfekt" Kjet turbobil over til elektronisk, og måtte erkende at den såkaldte perfekte Kjet, nok alligevel ikke var hel perfekt.