eftermont. af turbo, luftmassemåler?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
jackie_p
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24 feb 2010, 18:40
Geografisk sted: vestjylland

eftermont. af turbo, luftmassemåler?

#1 Indlæg af jackie_p »

skal eftermontere turbo på min 190e'er i løbet af det næste års tid, men hvordan gør man lige med luftmassemåleren? er det mest optimale at få bygget nyt manifold, og så montere 2stk dyser i hvert grenrør? eller hvordan fikses problemet lige? :) man kan vel ikke køre tryk direkte på luftmassemåleren?
evt. andre gode råd og tips
8v
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 24 mar 2006, 16:37
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#2 Indlæg af 8v »

på Mosselman turbo sættene køres der igennem k-jet systemet
4 out of 5 voices in my head say 'Go For It!'
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Du skal overveje at konvertere fra mekanisk til elektronisk.

De gamle Kjet er ved at være sjældne, og kan være svære at holde i topform efterhånden. Dermed ikke sagt det ikke kan lade sig gøre.

Skiftede selv en "perfekt" Kjet turbobil over til elektronisk, og måtte erkende at den såkaldte perfekte Kjet, nok alligevel ikke var hel perfekt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar