Søger et eller flere gode rår ang. spikes på rpm.
Redaktør: Moderatorer
-
farmand
- Junior Medlem
- Indlæg: 61
- Tilmeldt: 25 okt 2006, 11:48
Søger et eller flere gode rår ang. spikes på rpm.
Hej
Har netop monteret et stk ms1 v3 på en golf som bruges til rally. motoren er en 1600 8vér med vr sensor på std 60-2 hjul på krumtappen. wasted spark på dobbelt tændspole fra en fiat. Ville sætte stor pris på hjælp til at komme dette problem til livs:
Rpm signalet starter med spikes omkring 4000 omdr. og kommer så et par gange inden begrænseren ved 8500 omdr.
Ledningsnettet er helt nyt og lavet efter manualen. Håber i kan hjælpe da bilen gerne skulle køre sit første løb d. 1 maj. C31 er ændret ifølge div. råd og assembly guide til en 0,001micro bandit.
På forhånd tak
Lars
Har netop monteret et stk ms1 v3 på en golf som bruges til rally. motoren er en 1600 8vér med vr sensor på std 60-2 hjul på krumtappen. wasted spark på dobbelt tændspole fra en fiat. Ville sætte stor pris på hjælp til at komme dette problem til livs:
Rpm signalet starter med spikes omkring 4000 omdr. og kommer så et par gange inden begrænseren ved 8500 omdr.
Ledningsnettet er helt nyt og lavet efter manualen. Håber i kan hjælpe da bilen gerne skulle køre sit første løb d. 1 maj. C31 er ændret ifølge div. råd og assembly guide til en 0,001micro bandit.
På forhånd tak
Lars
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
Hvad kommer VR sensoren fra? Jeg har oplevet noget ligende på en Opel motor med ms, efter VR sensoren blev skiftet til en fra en BMW (M20) har der ingen problemer været.
Inden sensoren blev skiftet blev der forsøgt med at utal af "krumspring" for at løse problemet men det meste af det havde ikke nogen mærkbar effekt.
Inden sensoren blev skiftet blev der forsøgt med at utal af "krumspring" for at løse problemet men det meste af det havde ikke nogen mærkbar effekt.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Hvor kraftigt er dit beslag til din krumtapssensor ?
Jeg har før set en bil med rpm spikes ved bestemte omdrejninger (såen ca) og efter et par timer i garagen med fabrikation af et VOLDSOMT forstærket beslag til sensoren var problemet løst
Til lada'en har jeg brugt 10mm jern plade som beslaget er skåret ud af og så enda forstærket på kryds og tværs bare for at være helt sikker.. har desværre ingen billede men overdrivelse på det område er ingen dårlig ide.
Jeg har før set en bil med rpm spikes ved bestemte omdrejninger (såen ca) og efter et par timer i garagen med fabrikation af et VOLDSOMT forstærket beslag til sensoren var problemet løst
Til lada'en har jeg brugt 10mm jern plade som beslaget er skåret ud af og så enda forstærket på kryds og tværs bare for at være helt sikker.. har desværre ingen billede men overdrivelse på det område er ingen dårlig ide.
Fri bane fuld hane! 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
farmand skrev:ja det var det, desværre kørte der ret dårligt på feltet og Kenneth der ejer bilen opdagede bagefter at vacuum slangen var røget af ude på manifolden.. Det en ommer!!
Klassisk fejl hvor der bliver dømt:"det må være boksen"....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens