Søger et eller flere gode rår ang. spikes på rpm.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
farmand
Junior Medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 25 okt 2006, 11:48

Søger et eller flere gode rår ang. spikes på rpm.

#1 Indlæg af farmand »

Hej

Har netop monteret et stk ms1 v3 på en golf som bruges til rally. motoren er en 1600 8vér med vr sensor på std 60-2 hjul på krumtappen. wasted spark på dobbelt tændspole fra en fiat. Ville sætte stor pris på hjælp til at komme dette problem til livs:
Rpm signalet starter med spikes omkring 4000 omdr. og kommer så et par gange inden begrænseren ved 8500 omdr.
Ledningsnettet er helt nyt og lavet efter manualen. Håber i kan hjælpe da bilen gerne skulle køre sit første løb d. 1 maj. C31 er ændret ifølge div. råd og assembly guide til en 0,001micro bandit.

På forhånd tak

Lars
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#2 Indlæg af JDJ »

Hvad kommer VR sensoren fra? Jeg har oplevet noget ligende på en Opel motor med ms, efter VR sensoren blev skiftet til en fra en BMW (M20) har der ingen problemer været.
Inden sensoren blev skiftet blev der forsøgt med at utal af "krumspring" for at løse problemet men det meste af det havde ikke nogen mærkbar effekt.
farmand
Junior Medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 25 okt 2006, 11:48

#3 Indlæg af farmand »

Vr føleren er fra en opel som du skriver. Dog har vi gjort dette 2 gange tidligere uden nogen former for problemer, dog på en opel..
farmand
Junior Medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 25 okt 2006, 11:48

#4 Indlæg af farmand »

slet ikke nogen der kan hjælpe?? er ved at tabe alt håret på nær det der blevet gråt.... :coffee:
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#5 Indlæg af grydesvamp »

Hvor kraftigt er dit beslag til din krumtapssensor ?

Jeg har før set en bil med rpm spikes ved bestemte omdrejninger (såen ca) og efter et par timer i garagen med fabrikation af et VOLDSOMT forstærket beslag til sensoren var problemet løst ;)

Til lada'en har jeg brugt 10mm jern plade som beslaget er skåret ud af og så enda forstærket på kryds og tværs bare for at være helt sikker.. har desværre ingen billede men overdrivelse på det område er ingen dårlig ide.
Fri bane fuld hane! :-)
farmand
Junior Medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 25 okt 2006, 11:48

#6 Indlæg af farmand »

Fejl fundet:
Boksen var luset fra tachsel til vrout, dette ændret til vroutinv og vupti rpm kurve så glat som en barnenumse :P
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#7 Indlæg af m power »

jeg går ud fra at det er den blå golf der var på philips felt i lørdags
(fåborg)
farmand
Junior Medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 25 okt 2006, 11:48

#8 Indlæg af farmand »

ja det var det, desværre kørte der ret dårligt på feltet og Kenneth der ejer bilen opdagede bagefter at vacuum slangen var røget af ude på manifolden.. Det en ommer!!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

farmand skrev:ja det var det, desværre kørte der ret dårligt på feltet og Kenneth der ejer bilen opdagede bagefter at vacuum slangen var røget af ude på manifolden.. Det en ommer!!


Klassisk fejl hvor der bliver dømt:"det må være boksen"....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#10 Indlæg af Captain Slow »

det er da altid boksen eller ham der har lavet den :lusket:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Besvar