Afr Target i megatune

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

Afr Target i megatune

#1 Indlæg af martin høj »

Ja som overskriften siger så mangler jeg noget info om afr target i megatune.Kan se min afr target er slået til.
Men hvad så med den normale ve tabel.
Er noget forvirret over det.En der kan kaste lys over det
og evt link til info om det i megatune.
Har selvfølgelig kigget efter det.
Mvh Martin
Corolla Gti Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Jeg ville slå det fra.

Lav et base map så det passer istedet.

Hvis du har et godt basemap, så kører det.

Hvis du har et godt basemap, men forkert afr target, så retter ms din blanding til noget der ikke virker....
Hvis du har et forkert basemap, men rigtigt afr target, så kører den ringe i starten, og det bliver så bedre stille og roligt i takt med korrektionen kommer på plads.
Hvis du har begge dele forkert, såe....

hvis du har begge dele lige i øjet, så er korrektionen 1. og 1 x 1 er 1....

spørgsmålet er hvad du vil sætte targets til, og hvorfor, men først hvad du vil sætte VE til, og hvorfor.

Kun hvis du har perfekt base map, og perfekt target har du vundet noget, men kun så længe din sensor er i fin kondition. Skrider den, ja så følger hele opsætningen med.

KISS princippet er også god at følge her.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Hvis man nu laver en la-la ve-tabel som den lige kan tage gassen på, og så sætter den til at køre AFR-targets med korrektion, laver den så ikke permanente ændringer i VE-tabellen?

Så kunne man da på en tur på en time eller to få sådan riiimeligt brugbart ve-tabel, og så når det er den kan køre så som så, slå afr-target fra igen?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#4 Indlæg af Saab-Daniel »

Måske i det område hvor du kører mest, men jeg vil mene at man med 1-2 timers mapning kommer MINDST (underdrivelse) lige så langt!
Basemappet vognen kan køre og køre godt på, kan man hurtigt finde frem til, det er mere mht enrichments der tager lang tid...
/Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Runesm skrev:Hvis man nu laver en la-la ve-tabel som den lige kan tage gassen på, og så sætter den til at køre AFR-targets med korrektion, laver den så ikke permanente ændringer i VE-tabellen?

Så kunne man da på en tur på en time eller to få sådan riiimeligt brugbart ve-tabel, og så når det er den kan køre så som så, slå afr-target fra igen?


Nu kan jeg så spørge dig om det samme spørgsmål:

Million dollar question:
Hvad vil du sætte AFR targets til?

Du skal jo vælge en værdi der passer til din motor, så godt at softwaren kan regne sig til en VE der passer. Sætter du 13:1 ind et sted, hvor den skulle have været 14:1, ja så er det altså stadigt lige så forkert som hvis du sætter VE forkert. Ergo kompliceret måde at opnå status quo på.

Det er en sjov feature at nulre med hvis man har massive mængder tid, men NEJ NEJ NEJ og atter NEJ, det er IKKE en smart funktion hvor man kan download en generel AFR tabel, og vupti indkører bilen sig selv.
Det er en utroligt udbredt misforståelse.(som ikke kan dø)

Med en erfaren chauffør og erfaren mapper, så tager det 20minutter at nå et base map der er langt mere præcist end AFR targets kan ramme,
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Man kan så sige at hvis du har erfaring nok til at fastlægge en AFR tabel der er som motoren forlanger, så kan autotune godt skabe den VE tabel der sørger for at ramme den AFR tabel du har specificeret.

Men sart mht delays, og følsom overfor den kørestil der bliver lagt for dagen i autotune øjeblikket.

Hvis du kan lakere din bil med klarlak i hånden, hvorfor så bruge en kalkkost til basefarven?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#7 Indlæg af martin høj »

Hej Henrik.
Jeg takker for svar.
Vil se om jeg på et tidspunkt kan blive lidt klogere
på det punkt.
Hilsen Martin
Corolla Gti Turbo
Besvar