Nogen der kan be/afkræfte den påstand ?
Kilde: http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _id=672310
20% er blevet ændret ?
Redaktør: Moderatorer
- FiatNørden?
- Mester Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
- Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Eftersom at det er Færdselsstyrelsen der fastsætter den slags ift. vejledninger og udarbejder/ændrer vejledninger hvis det lovmæssigt grundlag ændrer sig, så er det relevant at kigge på deres hjemmeside.
Et godt bud er her: http://www.trm.dk/sw23095.asp
Som det kan ses er siden ikke opdateret siden 2007 - så jeg tvivler stærkt...
Et godt bud er her: http://www.trm.dk/sw23095.asp
Som det kan ses er siden ikke opdateret siden 2007 - så jeg tvivler stærkt...
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
... jeg kan da tilføje at du kan kigge her:
http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20 ... inger.aspx
Der er en nydelig gennemgang af ændringerne fra 2009-udgaven af Detailforeskrifter for køretøjer til 2010 udgaven.
Det er absolut i småtingsafdelingen må man sige - interessant er dog lidt lempelse af et par ting. F.eks. at prøvningsattester ikke er nødvendige i en række tilfælde, men at man kan nøjes med erklæringer.
Jeg kan i øvrigt i selve dokumentets kapitel 18, afsnit 18.02 se at der er ændret i en formulering. Den er ikke nævnt i gennemgangen jeg linker til, men jeg har "brokket" mig over en noget uklar formulering omkring kravet til at der skal være bur i en bil der kan synes efter disse bestemmelser. Det er blevet skåret ud i pap nu
.
http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20 ... inger.aspx
Der er en nydelig gennemgang af ændringerne fra 2009-udgaven af Detailforeskrifter for køretøjer til 2010 udgaven.
Det er absolut i småtingsafdelingen må man sige - interessant er dog lidt lempelse af et par ting. F.eks. at prøvningsattester ikke er nødvendige i en række tilfælde, men at man kan nøjes med erklæringer.
Jeg kan i øvrigt i selve dokumentets kapitel 18, afsnit 18.02 se at der er ændret i en formulering. Den er ikke nævnt i gennemgangen jeg linker til, men jeg har "brokket" mig over en noget uklar formulering omkring kravet til at der skal være bur i en bil der kan synes efter disse bestemmelser. Det er blevet skåret ud i pap nu
-
Proxie
- Junior Medlem
- Indlæg: 69
- Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
- Kontakt:
Jeg kan kun tilføje.. ALT der ikke er indskrevet.. gælder de nyeste dok.krav mht motorskift & tuning
Så alt det 'gik igennem' før uden spørgsmål..kan være crap at syne næste gang (ren teoretisk!)
Eksempel:
Du har skiftet insugmanifold og bilen er synet med den uden problem før.
Du har ældre TUV på delen. Delen er ikke indskrevet i reg.attest
Efter skærpelse fra sidste efterår vil dette betyde at ved næste syn KAN du blive bedt om TUV med KBA-P nummer, da den nye definition er 'alt undtaget luftfilter + sugerør = konstruktive ændringer' !!
Håber andre end mig, der kan se problem i denne definition, samt dokumentationskrav , der skal overholde nyere standard med TILBAGEVIRKENDE kraft

Så alt det 'gik igennem' før uden spørgsmål..kan være crap at syne næste gang (ren teoretisk!)
Eksempel:
Du har skiftet insugmanifold og bilen er synet med den uden problem før.
Du har ældre TUV på delen. Delen er ikke indskrevet i reg.attest
Efter skærpelse fra sidste efterår vil dette betyde at ved næste syn KAN du blive bedt om TUV med KBA-P nummer, da den nye definition er 'alt undtaget luftfilter + sugerør = konstruktive ændringer' !!
Håber andre end mig, der kan se problem i denne definition, samt dokumentationskrav , der skal overholde nyere standard med TILBAGEVIRKENDE kraft
