Problemer med Turbo T3-4
Redaktør: Moderatorer
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
Problemer med Turbo T3-4
Hej
Har en gammel garrett turbo som jeg har set på min volvo 2,1L Motor, men når jeg presser den bare lidt eller prøver at holde en konstant fart del last klukker den hele tiden, ligsom at køre helt uden bov. Men problemer er bare at den også siger den lorte klukken selv når der er lidt speeder på. kan ik køre med en konstant fart på 110 på E45 uden den begynder bare det går lidt op af. trykket er ca 0.6bar
Hvis jeg prøver at lade over 0.6bar begynder den at hakke helt vildt og klukker og hopper helt råddent på mit ladetryks ur
Er det forde turbo'en er færdig ? der er nogle små hakker på mit kompressor hjul. Turboen er fra en Volvo Entrapanør maskine svarende til T3-4
Har en gammel garrett turbo som jeg har set på min volvo 2,1L Motor, men når jeg presser den bare lidt eller prøver at holde en konstant fart del last klukker den hele tiden, ligsom at køre helt uden bov. Men problemer er bare at den også siger den lorte klukken selv når der er lidt speeder på. kan ik køre med en konstant fart på 110 på E45 uden den begynder bare det går lidt op af. trykket er ca 0.6bar
Hvis jeg prøver at lade over 0.6bar begynder den at hakke helt vildt og klukker og hopper helt råddent på mit ladetryks ur
Er det forde turbo'en er færdig ? der er nogle små hakker på mit kompressor hjul. Turboen er fra en Volvo Entrapanør maskine svarende til T3-4
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Du laver for mange ændringer på en gang!!
Træk vejeret og lav en af gangen.
Først ms på b19aog turbo.
Motor døde med et hul i blokken.
Diagnosen er vel stadig ikke stillet.
Nu b21Et med et uprøvet ms og en ukendt turbo, der klukker.
Enten skal turboen til at lægge æg
Eller du har en totalt forkert turbo på motoren, og oplever compressor surge i den helt store stil.
Men du har for mange ubekendte i spil, til at eventuelt at afhjælpe problemet med motorstyringen.
Monter standart turboen, og begynd at kører den ind med lavt tryk.
Og hæv det stille og roligt, når motoren kører ordentligt.
Maks. en ubekendt af gangen det gør det hele meget nemmere!!
Ellers ender det meget sandsynligt med et haveri igen-
MVH
Morten
Træk vejeret og lav en af gangen.
Først ms på b19aog turbo.
Motor døde med et hul i blokken.
Diagnosen er vel stadig ikke stillet.
Nu b21Et med et uprøvet ms og en ukendt turbo, der klukker.
Enten skal turboen til at lægge æg
Eller du har en totalt forkert turbo på motoren, og oplever compressor surge i den helt store stil.
Men du har for mange ubekendte i spil, til at eventuelt at afhjælpe problemet med motorstyringen.
Monter standart turboen, og begynd at kører den ind med lavt tryk.
Og hæv det stille og roligt, når motoren kører ordentligt.
Maks. en ubekendt af gangen det gør det hele meget nemmere!!
Ellers ender det meget sandsynligt med et haveri igen-
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
Angående den gamle motor
Blokken er ik flækket vil tro det var et leje der gik, der var vand i motor olien så der var noget i vejen der.
Jeg har et Map på fra en B21ET dog justeret ned i tænding, så vil mene det er okay safe, det eneste jeg har gjort er at ændre lidt på cruise blandingen så den ligger en 15 stk, da der var godt langt fra skive til sjælland. så det går ik den køre konstant 11afr hele vejen hehe
Den anden turbo jeg havde før var i slidt og brugte olie, så havde intet valg med turbo andet end at bruge denne, har haft den på en 2.3l motor hvor den kørte bedere på, den ku godt komme med surge men det var kun i et specielt område, hvor man aligevel ik kom så tit.
men det er da nok min turbo der ik duer længere, eller er for lille evt men så må jeg finde en ny turbo til vognen, vil ik ud og ofre penge på en orginal størelse turbo når jeg ved jeg vil op på 300hk eller lidt over, så vil gerne ha en der passer godt. har overvejet noget Kina turbo eller måske enda en Holset HX35 med 12" avgas hus.
Blokken er ik flækket vil tro det var et leje der gik, der var vand i motor olien så der var noget i vejen der.
Jeg har et Map på fra en B21ET dog justeret ned i tænding, så vil mene det er okay safe, det eneste jeg har gjort er at ændre lidt på cruise blandingen så den ligger en 15 stk, da der var godt langt fra skive til sjælland. så det går ik den køre konstant 11afr hele vejen hehe
Den anden turbo jeg havde før var i slidt og brugte olie, så havde intet valg med turbo andet end at bruge denne, har haft den på en 2.3l motor hvor den kørte bedere på, den ku godt komme med surge men det var kun i et specielt område, hvor man aligevel ik kom så tit.
men det er da nok min turbo der ik duer længere, eller er for lille evt men så må jeg finde en ny turbo til vognen, vil ik ud og ofre penge på en orginal størelse turbo når jeg ved jeg vil op på 300hk eller lidt over, så vil gerne ha en der passer godt. har overvejet noget Kina turbo eller måske enda en Holset HX35 med 12" avgas hus.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Du laver for mange ændringer på en gang!!
Det er absolut en mulighed ja!
Den med den klukkende turbo der skal lægge æg....klassekommentar
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
Jaa men for mange ændringer ?? har jo sat en anden turbo på. Vidste jo godt den gamle motor var i stykker, bla havde jeg sagt tidligere at den brugte vand og i stor stil
Så er ik det mindste i tvivl om at mappet var okay, og jeg kunne ik høre den har banket en eneste gang på turen hjem fra sjælland til jylland, tror bare det var en kombination af toppen var i stykker eller der er kommet en del vand ned i olien og det ku lejrene ik klare
Men shit happens det kostede ik det store.
Problemet er jo stadig den snot turbo klukker konstant, med mindre jeg køre 80. og normalt kan også sige at den kan lave 0.6bar ved 2200RPM så den kan virke større men har ingen problem med at puste den op, syntes bare det er underligt den ik gjorde det på den B23 motor jeg havde den på før, men der kan da sikkert være en masse andre ting der spiller ind
Så er ik det mindste i tvivl om at mappet var okay, og jeg kunne ik høre den har banket en eneste gang på turen hjem fra sjælland til jylland, tror bare det var en kombination af toppen var i stykker eller der er kommet en del vand ned i olien og det ku lejrene ik klare
Problemet er jo stadig den snot turbo klukker konstant, med mindre jeg køre 80. og normalt kan også sige at den kan lave 0.6bar ved 2200RPM så den kan virke større men har ingen problem med at puste den op, syntes bare det er underligt den ik gjorde det på den B23 motor jeg havde den på før, men der kan da sikkert være en masse andre ting der spiller ind
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jakobsen skrev:Er ret sikker på den åbnerTror ik det er der problemet ligger.
Tror selv problemet er den er for lille, det er en lille Diesel turbo
Skrev du ikke lige at den kørte fint på B23? Hvis ja, så kørte den fint på en motor med nok 25-30 flere suge hk, og så skulle problemet med for lille turbo være meget værre.
Mål nu diameteren på kompressorhjulet og turbinehjulet, samt find forholdet og post det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nu skriver du jo entrepenørmaskine....det er i min verden noget 20+ tons gravemaskine, eller tilsvarende.
Nu har du ikke plukket turboen fra en 1500kg minigraver, vel??
Nu har du ikke plukket turboen fra en 1500kg minigraver, vel??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!