HKS benzintryksregulator

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

HKS benzintryksregulator

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg skal ud og sætte en ny justerbar benzintryksregulator på en supra senere idag, og er egentlig ret forundret.

Tog den gamle med hjem for at tjekke trykket (Returen var knækket), så jeg spændte en benzinpumpe og et måleur på, og lige et håndklæde over til at tage de værste stænk, men det der skete var at uret lige slog en omgang (skalaen går til 4bar, og så er der et tomt felt der nok svarer til ca 2 bar mere, får nålen stopper), og så stoppede pumpen fordi den simpelthen ikke kunne sætte mere tryk.

Jeg tænkte, at regulatoren måtte have sat sig, efter nogen måneder stilstand med en knækket retur, så jeg satte den nye på, men den gjorde præcis det samme!

På nettet har jeg læst, at den kan regulere imellem 1,9 bar til 4,8 bar, så min pumpe burde snildt kunne åbne den.
Er der noget jeg har overset?? De er begge testet uden vacuum eller tryksignal, kun benzintilførsel.

Edit: Den hedder 1407-ra015 i partnr, hvis nogen vil google den
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

hvor er det du sætter uret til henne? tag evt et billede af opstillingen og læg det ind her. der er noget i din beskrivelse der lyder mærkeligt.
MVH søren
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Billede

Regulatoren blev sat på den bil den skulle på, og bilen blev startet op uden problemer overhovedet.

Men i test-opsætningen, uret snurrede en omgang og nålen bankede på stoppet, og så ploppede den til sidst slangen af(!!!), da pumpen havde stået og knurret 5 sekunder derefter.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Karsten
Nyt Medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10 jul 2007, 19:54

#4 Indlæg af Karsten »

Hej så vidt jeg ved så skal regulatoren på returslangen
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Ja vil også mene fremløb er ind i side, og retur til tank er den i bund...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Ifølge din fine tegning så har du monteret regulatoren forkert.
Du har sat trykslangen på retur studsen på regulatoren.
Så derfor åbner regulatoren ikke.
Du har så åbenbart monteret skidtet korrekt på bilen siden at den virker.

Tryk ind i kammeret på regulatoren, dette bliver næsten altid i siden på regulatoren.
Retur er normalt i bunden, og flugter med justerskruen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#7 Indlæg af Runesm »

Oh, for sulan. Jeg stod bare i situationen og mente, at det gav mening, at trykket nedefra åbnede stemplet op. Topdollar, tak folkens
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar