Jeg skal ud og sætte en ny justerbar benzintryksregulator på en supra senere idag, og er egentlig ret forundret.
Tog den gamle med hjem for at tjekke trykket (Returen var knækket), så jeg spændte en benzinpumpe og et måleur på, og lige et håndklæde over til at tage de værste stænk, men det der skete var at uret lige slog en omgang (skalaen går til 4bar, og så er der et tomt felt der nok svarer til ca 2 bar mere, får nålen stopper), og så stoppede pumpen fordi den simpelthen ikke kunne sætte mere tryk.
Jeg tænkte, at regulatoren måtte have sat sig, efter nogen måneder stilstand med en knækket retur, så jeg satte den nye på, men den gjorde præcis det samme!
På nettet har jeg læst, at den kan regulere imellem 1,9 bar til 4,8 bar, så min pumpe burde snildt kunne åbne den.
Er der noget jeg har overset?? De er begge testet uden vacuum eller tryksignal, kun benzintilførsel.
Edit: Den hedder 1407-ra015 i partnr, hvis nogen vil google den
HKS benzintryksregulator
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
HKS benzintryksregulator
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Regulatoren blev sat på den bil den skulle på, og bilen blev startet op uden problemer overhovedet.
Men i test-opsætningen, uret snurrede en omgang og nålen bankede på stoppet, og så ploppede den til sidst slangen af(!!!), da pumpen havde stået og knurret 5 sekunder derefter.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Ifølge din fine tegning så har du monteret regulatoren forkert.
Du har sat trykslangen på retur studsen på regulatoren.
Så derfor åbner regulatoren ikke.
Du har så åbenbart monteret skidtet korrekt på bilen siden at den virker.
Tryk ind i kammeret på regulatoren, dette bliver næsten altid i siden på regulatoren.
Retur er normalt i bunden, og flugter med justerskruen.
MVH
Morten
Du har sat trykslangen på retur studsen på regulatoren.
Så derfor åbner regulatoren ikke.
Du har så åbenbart monteret skidtet korrekt på bilen siden at den virker.
Tryk ind i kammeret på regulatoren, dette bliver næsten altid i siden på regulatoren.
Retur er normalt i bunden, og flugter med justerskruen.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06