Dette bør pakningsproducenten da oplyse. den skal jo klamme om både ringe OG pakke vand og olie kanaler, så helt bestemt bør de vide hvor meget du skal tage af blokken.
På dit billede ser det jo ud til at det er lavet. og er det lavet som de foreskriver skal du jo blot spænde det sammen, med skæredelen op mod topstykket
Du bliver nok nød til at ofre en pakning.
For at få det korrekte mål.
Da folk har det med at måle forkert, og der er forskel imellem de forskellige fabrikater.
Men hvorfor en pyamidering,
Der findes jo multi lags stålpakninger i dag.
morten vj:
jeg har læst en del om om ML pakniger og der er mange der har problemer med dem.
come_on:
jeg kommer også på ppf forum og alle de hårde drenge anbefaler pyramide ringe hvis det skal holde 100%
nu er det ikke et special budget projekt jeg er i gang med. men jeg syns at det pyramide kit er lige skrapt nok fra PPF.
nu er jeg selv maskinarbejder og kan/vil gerne lave det selv. og med skære ringe så er man helt sikker, man ved jo aldrig hvor man ender MHT. tryk
jeg kan vel måle den gamle pakning, og så få en ide om hvor meget den komprimerede pakning måler.
jeg tænkte bare at der nok var nogen der kendte målet, fra når i regner komp. forhold og topstykke ccm.
det vi gjorde med traktoren da vi lavede det var at måle tykkelsen på en brugt pakning. Det er klart den bedste optimering af køretid/skruetid vi har gjort.
Vi gjorde andre ting samtidig, men det virker det skidt.. vores blev lavet i messing, det var svært at finde en der ville lave det første gang.
Der var bred enighed om det var umugligt at få så smalle ringe skåret af.. Ham der gjorde det kunne dog ikke se problemet.
Jeg kan ikke riktigs se hvordan i kan få det riktige mål.
med en gammel pakning i løs vægt.
Den vil altid udvide sig lidt når den ikke er monteret i motoren.
Ellers kan den ikke blive tæt.
Og hvis jeg har forstået det korrekt.
Så erstatter pyramiderne, stålforstærkningen omkring cylinderen.
Hvilket også har betydelse for komprimeringen af pakningen.
Så for at finde det korrekte mål !
Skal forstærkningen fjernes.
Højden på topstykket måles,
Pakningen monteres, og topboltene spændes.
Derefter kan afstanden måles imellem top og blok.Og den virkelige tykkelse af pakningen i monteret tilstand kan udregnes.
syntes det lyder af meget hvis den skal skære/klemmes 0.3 mm. dem jeg har monteret i traktortrækkeren er klemt 0.15-0,2 mm. de er som uno nævner lavet i messing de er 3mm i bunden, 3mm i højden og i toppen er de lavet med en reifning 1 på begge sidder, således at der spændes på 1mm i toppen mod topstykket. har desuden lavet små udluftningskanaler i pakningen ind til hver af ringene
John
Morten VJ: du har nok ret, det ville være den helt rigtige måde at gøre på. så er man hel sikker.
UNO: det lyder rigtigt interessant med de messing ringe, jeg kan heller ikke se problemet med at lave dem i det.
MHT. hvor meget de skal klemmer, så tror ikke det er så vigtigt om det lige er 0.25mm eller 0.3mm, men jeg kunne da forstille mig at det var ret vigtigt at de var helt skarpe og ikke med 1mm "kant " på. men hvis det virker for jer så kommer jeg jo selvfølgelig i tvivl.
en anden mulighed kunne være at lave en nedfræsning i toppen med samme vinkel som ringen feks. 45gr, så det virker som en labyrint pakning i stedet for en skære ring.