Side 1 af 3
Problem med opstart - MS ---Løst----
: 10 mar 2010, 15:31
af needspeed
Jeg har endelig fået alt gjort klar til opstart med min V6 cosworth motor med wastedspark.
Jeg har haft den startet for 1 år siden, men lavede et dumt nummer for kort tid siden, som nogen nok ved.
Nå men, boksen er tilbage og alt er godt.
Boksen er sat op som for 1 år siden, men den starter ikke. Den er tæt på at springe igang. Men så tænder den i indsugningen / for tidligt. Som så enten bremser motoren fuldstændig eller siger puf/bang i indsugningen.
Har gået tændings systemet efter, lavet stikket om til mit sluttrin, samt ohm´et alt igennem op til boksen.
Jeg har prøvet at rykke tændingen i megatune uden ændringer.
Sådan er mit tænding sat op
http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... keflge.jpg
Jeg kender ikke så meget til megatune endnu, så kan være jeg har overset.
: 10 mar 2010, 16:26
af Runesm
Tændingspistol!
: 10 mar 2010, 17:48
af needspeed
Runesm skrev:Tændingspistol!
Kommer på i morgen.
bonus info.
Jeg kører med org. 36-1 tandhjul og induktiv giver.
manglende tand er 60 grader før top, som det org. EDIS kører med og det er også sat ind i megatune.
Når jeg så får en tændingspistol på og finder ud af at det ikke stemmer. Hvad gør jeg så?
: 10 mar 2010, 18:36
af Morten VJ
Tændkablerne på tændspolen ser noget underligt ud.
Du har 120 grader imellem hver gnist.
Ms fyrer gnisten af 1 gang for hver 360 grader, på en enkelt spole
Så hvis vi siger at
Cyl
1=0
4=120
2=240
5=360
3=480
6=600
Så får jeg cyl
1=0+360=cyl5
4=120+360=cyl3
2=240+360=cyl6
Dvs
1-5=360 grader
4-3=360 grader
2-6=360 grader
Skal på samme spole
Som du har det nu
er
1-4=120 grader
2-5=120 grader
3-6=120 grader
Hvis jeg ikke har taget helt fejl.
MVH
Morten
: 10 mar 2010, 19:31
af needspeed
Morten VJ skrev:Tændkablerne på tændspolen ser noget underligt ud.
Du har 120 grader imellem hver gnist.
Ms fyrer gnisten af 1 gang for hver 360 grader, på en enkelt spole
Så hvis vi siger at
Cyl
1=0
4=120
2=240
5=360
3=480
6=600
Så får jeg cyl
1=0+360=cyl5
4=120+360=cyl3
2=240+360=cyl6
Dvs
1-5=360 grader
4-3=360 grader
2-6=360 grader
Skal på samme spole
Som du har det nu
er
1-4=120 grader
2-5=120 grader
3-6=120 grader
Hvis jeg ikke har taget helt fejl.
MVH
Morten
Du kan nemt have ret. Jeg gik lidt kold i det.
Tolerancedata skriver at rækkefølgen er 1 - 4 - 2 - 5 - 3 - 6
Og tændkabler sidder som org.
Det er da en smal sag at bytte kablerne som du skriver og det bliver nok ikke ringere end det er..
: 10 mar 2010, 19:54
af zky
Tændingsrækkefølgen er god nok 1 4 2 5 3 6
dvs.
1 4 2
5 3 6
cyl 1 og 5
4 og 3
2 og 6
Fejlen er tegningen at motoren - cyl. hedder 123 i højre side og 456 i venstre, forfra og bag ud
: 10 mar 2010, 19:57
af needspeed
zky skrev:Tændingsrækkefølgen er god nok 1 4 2 5 3 6
dvs. 1 4 2
5 3 6 cyl 1 og 5, 4 og 3, 2 og 6
Fejlen er tegningen at motoren - cyl. hedder 123 i højre side og 456 i venstre, forfra og bag ud
Tegningen er fra tolerancedata, men det er ikke første gang de laver fejl.
Men så er det ihvertfald klart den siger sjovt

: 10 mar 2010, 20:48
af zky
needspeed skrev:Tegningen er fra tolerancedata, men det er ikke første gang de laver fejl.
Men så er det ihvertfald klart den siger sjovt

Ja det kan jeg godt se - men alle cologne V6ere - 2,0 2,3 2,4 2,6 2,8 2,9 hedder 142536 og 1 2 3 til højre og 4 5 6 til venstre
: 10 mar 2010, 20:51
af needspeed
zky skrev:needspeed skrev:Tegningen er fra tolerancedata, men det er ikke første gang de laver fejl.
Men så er det ihvertfald klart den siger sjovt

Ja det kan jeg godt se - men alle cologne V6ere - 2,0 2,3 2,4 2,6 2,8 2,9 hedder 142536 og 1 2 3 til højre og 4 5 6 til venstre
Tror også på dig
Sådan gør vi også ved V6 og V8 motorer i både.
Prøver at bytte rundt på kablerne i morgen.
: 10 mar 2010, 20:55
af HenrikGM
Hvis det er kludder i tændingsrækkefølgen på wasted spark setup, monteret af en rookie, så er det vist bare et stage du skal igennem ligesom alle andre.
Du er ihvertfald ikke den første!