Side 1 af 1
Min udstoedning bliver meget varm - aarsag?
: 02 mar 2010, 07:10
af harkes
Hej
Minudstoedning bliver meget varm selv under normal koersel (roedgloedende manifold). Taendingen er calibreret saa den passer med 10grader paa MS og remhjulet. Jeg taenker om jeg kan have faaet samlet mit system saadan at MS ikke har tid nok til at beregne/levere gnisten ved hoeje rpm og derved forbraender for sent?
- Niels
: 02 mar 2010, 09:06
af Jesper H
Prøv at lås tændingen fast på 10 grader og kig med tændingspistolen om den bliver der selvom du giver den nogle omdrejninger

: 02 mar 2010, 17:34
af K-FINN
Du kører sikkert konservativ tænding...
Hvor mange grader kører du med ved jævn kørsel, der hvor du får rød manifold...
: 04 mar 2010, 07:27
af harkes
Tak for jeres input. Tror med 95% sansynlighed det er pga for sen taending og at ECU ikke har ok tid til at beregne/sende signal. Saa det med de faste 10 grader skal helt klart testes - god ide

: 11 mar 2010, 03:07
af harkes
Hej
Jeg har nu faaet fat i mit program... Jeg koere med disse settings.. Det vil jo i worst case betyde at MS kun har 14grader til at sende "gnisten" - ikke?
- Niels
: 11 mar 2010, 03:36
af harkes
Fandt det her:
IMPORTANT - do NOT set your total Trigger Angle (i.e. Trigger Angle plus additions) in the range 20 to 50 degrees as you will encounter problems and be unable to get your desired advance. If this is the Trigger Angle you calculate then you either need to move your crank sensor/wheel or modify your distributor to obtain a compatible trigger angle. This is due to the way the ECU calculates the spark timing, the calculations need around a 5deg band from the Trigger Angle.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#Sparkset
- det svare jo saadan set paa mit spoergsmaal, selv om der er langt fra de 14grader jeg mener jeg har til 5...
- Niels
: 11 mar 2010, 20:16
af klyfax
Så vidt jeg husker så beregner MS tænding og brændstof baseret over de sidste 4 omgange på motor. Så den har rigeligt med tid til det. Er ret sikker på den også har tid til et spil kort i mens...
Og så fik jeg af vide at man helst skal sætte trigger angel til 60 grader, og så justere ind til 10 grader via strømfordeleren, eller sensoren. Man kan godt ændre trigger et par grader uden problemer...
: 14 mar 2010, 12:23
af harkes
Saa har vi (mine gutter i dk) proevet at saette taending fast til 40grader foer top. Og selv i tomgang er der ingen taendingsbanken...? Remhjulet viser 40grader-ish hele vejen op til redline.
Hjaelp....?
: 14 mar 2010, 19:40
af Runesm
Sikker på gummivulkaniseringen på remhjulet ikke er skredet så?