Min udstoedning bliver meget varm - aarsag?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
harkes
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 08 jun 2009, 07:15

Min udstoedning bliver meget varm - aarsag?

#1 Indlæg af harkes »

Hej

Minudstoedning bliver meget varm selv under normal koersel (roedgloedende manifold). Taendingen er calibreret saa den passer med 10grader paa MS og remhjulet. Jeg taenker om jeg kan have faaet samlet mit system saadan at MS ikke har tid nok til at beregne/levere gnisten ved hoeje rpm og derved forbraender for sent?

- Niels
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#2 Indlæg af Jesper H »

Prøv at lås tændingen fast på 10 grader og kig med tændingspistolen om den bliver der selvom du giver den nogle omdrejninger :)
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Du kører sikkert konservativ tænding...
Hvor mange grader kører du med ved jævn kørsel, der hvor du får rød manifold...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
harkes
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 08 jun 2009, 07:15

#4 Indlæg af harkes »

Tak for jeres input. Tror med 95% sansynlighed det er pga for sen taending og at ECU ikke har ok tid til at beregne/sende signal. Saa det med de faste 10 grader skal helt klart testes - god ide :)
harkes
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 08 jun 2009, 07:15

#5 Indlæg af harkes »

Hej

Jeg har nu faaet fat i mit program... Jeg koere med disse settings.. Det vil jo i worst case betyde at MS kun har 14grader til at sende "gnisten" - ikke?

- Niels
Vedhæftede filer
AE86 ignition 1.jpg
AE86 ignition 1.jpg (174.53 KiB) Vist 4893 gange
harkes
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 08 jun 2009, 07:15

#6 Indlæg af harkes »

Fandt det her:

IMPORTANT - do NOT set your total Trigger Angle (i.e. Trigger Angle plus additions) in the range 20 to 50 degrees as you will encounter problems and be unable to get your desired advance. If this is the Trigger Angle you calculate then you either need to move your crank sensor/wheel or modify your distributor to obtain a compatible trigger angle. This is due to the way the ECU calculates the spark timing, the calculations need around a 5deg band from the Trigger Angle.

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#Sparkset

- det svare jo saadan set paa mit spoergsmaal, selv om der er langt fra de 14grader jeg mener jeg har til 5...

- Niels
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#7 Indlæg af klyfax »

Så vidt jeg husker så beregner MS tænding og brændstof baseret over de sidste 4 omgange på motor. Så den har rigeligt med tid til det. Er ret sikker på den også har tid til et spil kort i mens...

Og så fik jeg af vide at man helst skal sætte trigger angel til 60 grader, og så justere ind til 10 grader via strømfordeleren, eller sensoren. Man kan godt ændre trigger et par grader uden problemer...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
harkes
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 08 jun 2009, 07:15

#8 Indlæg af harkes »

Saa har vi (mine gutter i dk) proevet at saette taending fast til 40grader foer top. Og selv i tomgang er der ingen taendingsbanken...? Remhjulet viser 40grader-ish hele vejen op til redline.

Hjaelp....?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#9 Indlæg af Runesm »

Sikker på gummivulkaniseringen på remhjulet ikke er skredet så?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar