du kan få sådan en dejlig "turbotøven" og der efter en gal acc hvis der som sådan ikke er nogen "gearing" på siden af spjældet. man kan godt køre med det. men det kræver en let fod. har nemlig prøvet det på min gamle sierra..
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
prøv at forklar hvor omtalte turbotøven skulle komme fra?
der er masser af biler der kører med 3" gasspjæld og alm kabeltræk uden gearing standard. uden de store problemer.
MVH søren
ved godt at det er nogle helt andre ydelser, men min civic har oem et åndsvagt system med et lille og et stort spjæld, og til økokørsel er det såmænd rigtig godt, men til race hader jeg det.. føler at det tager alt for meget af kntrollen. omvendt generer det mig mindre til hverdagskørsel den lidt rykkende kørsel et enkelt større gasspjæld gir.. men det er jo stadig en smagssag.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
Kunne en progressiv fjeder ikke afhjælpe problemet lidt?
Jeg kører med 72 mm gasspjæld på min, og har absolut ingen problemer, men det afhænger vel lidt af resten af motoren.
Vil æde min gamle hat på at den blir svær at køre dagligt.
På min gamle focus gik jeg fra 55mm(med halvmåne) til 65mm(fladspjæld som det du linker til) , det skal man sku lige vende sig til. Det irreterede mig meget i starten og ved bykørsel
50 mm gasspjæld til en 3,0 24v lyder da også af meget lidt.
Mit 72 mm gasspjæld kommer fra en 2,9 VR6 12v (190 hk).
Har sådan en na Supra MK4 ikke et stykke over 200 hk?