motor i volvo 142?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

motor i volvo 142?

#1 Indlæg af lassetn »

jeg er igang med at bygge en 142 jeg er endnu ikke kommet til motor men selvf en volvo

målet er noget sjovt til nogle 402m og nogle trackdays..
mit mål ligger på 350 til 450hk
er der nogle der har nogle gode og håldbare opskrifter..?
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

Søg før du spørger der er op til flere gode eksempler herinde ;)


Ellers www.Savarturbo.se
Fri bane fuld hane! :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: motor i volvo 142?

#3 Indlæg af HenrikGM »

lassetn skrev:jeg er igang med at bygge en 142 jeg er endnu ikke kommet til motor men selvf en volvo

målet er noget sjovt til nogle 402m og nogle trackdays..
mit mål ligger på 350 til 450hk
er der nogle der har nogle gode og håldbare opskrifter..?


Hvilke budgetrammer skal vi holde forslaget indenfor?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

pris

#4 Indlæg af lassetn »

ang pris så er jeg meget åben for nogle eksembler har set en del lavet på f.eks. B23FT
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#5 Indlæg af Jakobsen »

Hej

Du ska ha fingre i en nyere B230ft-fk motor med undersmøring på stempler, toppen skal være noget 405 - 530 - 531 Eller noget helt ander en 16v top. Så har du en fin grund motor (; husk at hvis motoren skal stå lige op i bilen skal du have bundkar og ophæng fra en b20 motor.

Husk også at der skal special indsunings manifold til, med mindre du fjerner eller laver din bremse forstærker om og flytter den langt ud i motor rummet
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

motor

#6 Indlæg af lassetn »

ok det var noget jeg kunne bruge.... hvad med stempler krumtap og plejlstænger knastaksler ....?
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#7 Indlæg af lassetn »

hvilke biler og årg. findes disse motore
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#8 Indlæg af Jakobsen »

indtil 300hk vil jeg slet ik tænke på stempler plejlstænger osv, bare motoren er i ok stand..

motor findes i en 940 Turbo 94+

men ellers søg på sava turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Alt kan bruges til den effekt.

Bullit-proof motor, eller billig motor? Nej,sgu, det er nemmere at fortælle dig hvor du står hvis du ved hvor mange penge du vil kaste i projektet.

5000?
10000?
20000?
40000?

Eller?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#10 Indlæg af lassetn »

jeg er nok et sted mellem 10 og 20000
Besvar