wastegate med 3 huller?
Redaktør: Moderatorer
- dj-steffen
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
- Geografisk sted: Haderslev, Jylland
wastegate med 3 huller?
Hej,
Har en wastegate hvor der er tre huller.
Der fulgte 2 studser med, den ene sidder i bunden den anden i toppen..
Det sidste hul sidder helt i toppen af wastegate'en og der sidder en ganske alm. 6 mm bolt.
Hvad skal den bolt bruges til?
Den strammer nemlig ikke fjederen eller noget, og kan ikke forestille mig den lukker tæt.
Har en wastegate hvor der er tre huller.
Der fulgte 2 studser med, den ene sidder i bunden den anden i toppen..
Det sidste hul sidder helt i toppen af wastegate'en og der sidder en ganske alm. 6 mm bolt.
Hvad skal den bolt bruges til?
Den strammer nemlig ikke fjederen eller noget, og kan ikke forestille mig den lukker tæt.
- dj-steffen
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
- Geografisk sted: Haderslev, Jylland
- Boostjunkie
- Medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 08:49
- Geografisk sted: Vorbasse
dj-steffen skrev:Har desværre ikke billeder af selve wastegate'en men har tegnet det i paint.. Håber i kan tyde det
Har lige stået med samme problem, men som jeg har forstået det bruger man kun det øverste hul vis man har boostcontroler, eller bruger man kun det nederste...
En side med lidt beskrivelse:
http://www.turbomagazine.com/tech/turp_ ... index.html
Ellers søg på youtube på ext wategate, der er også lidt film...
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo
Mazda 929 (JE) med MS og turbo
- dj-steffen
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
- Geografisk sted: Haderslev, Jylland
- Boostjunkie
- Medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 08:49
- Geografisk sted: Vorbasse
dj-steffen skrev:Skal bruge BEGGE studserHar nemlig ladetryk styring..
Det er den bolt der sidder i toppen jeg ikke ved hvad bliver brugt til..Den hverken strammer eller løsner fjederen, den sidder bare løs
Tror bare den er der for at lukke hullet...
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo
Mazda 929 (JE) med MS og turbo
- dj-steffen
- Junior Medlem
- Indlæg: 46
- Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
- Geografisk sted: Haderslev, Jylland
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Boostjunkie skrev:
Har lige stået med samme problem, men som jeg har forstået det bruger man kun det øverste hul vis man har boostcontroler, eller bruger man kun det nederste...
Man kan godt nøjes med kun at bruge den nederste, men der er en række fordele ved at bruge begge to. Elektronisk ladetryk eller ej ændrer ikke på de faktorer/fordele http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=22986
- Boostjunkie
- Medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 08:49
- Geografisk sted: Vorbasse
JakobM skrev:Boostjunkie skrev:
Har lige stået med samme problem, men som jeg har forstået det bruger man kun det øverste hul vis man har boostcontroler, eller bruger man kun det nederste...
Man kan godt nøjes med kun at bruge den nederste, men der er en række fordele ved at bruge begge to. Elektronisk ladetryk eller ej ændrer ikke på de faktorer/fordele http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=22986
Vis man som jeg ikke vil ha boostcontroler på, til at starte med. er der nogle fordele/ulemper at bruge begge to?
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo
Mazda 929 (JE) med MS og turbo

