krumtap og stempler
Redaktør: Moderatorer
-
sierrafan
- Nyt Medlem
- Geografisk sted: jorden
krumtap og stempler
Er der nogen der kender en side, eller formel hvor man kan regne højden ud på stempler??
Grunden er at jeg har en 2,9 v6 motor i en scorpio, og gerne vil stroke den...
min plan var at tage krumtappen frá en 4,0 explorer da det er samme blok, men jeg vil ikke bore den så meget som exploreren er, men isteden få lavet nogen stempler, men jeg magler at få regnet ud hvad mål de skal have...
jeg regner med og beholde de org plejlstænger
Grunden er at jeg har en 2,9 v6 motor i en scorpio, og gerne vil stroke den...
min plan var at tage krumtappen frá en 4,0 explorer da det er samme blok, men jeg vil ikke bore den så meget som exploreren er, men isteden få lavet nogen stempler, men jeg magler at få regnet ud hvad mål de skal have...
jeg regner med og beholde de org plejlstænger
- Ravnen
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Start med at læse på denne side:
http://home.att.net/~CapriClubChicago/Cologne.html
Husk at de fleste Explorer (SOHC modeller) herhjemme kører med 8 boltet krumptap, men hvorfor smider du ikke bare en OHV fra Ranger/Aerostar i som den er?
http://home.att.net/~CapriClubChicago/Cologne.html
Husk at de fleste Explorer (SOHC modeller) herhjemme kører med 8 boltet krumptap, men hvorfor smider du ikke bare en OHV fra Ranger/Aerostar i som den er?
corvus terrae terror...
- fordtosserne
- Medlem
http://www.moranav6racing.com/category. ... egoryID=38
de har stoker kit til 2,9 motor såden bliver 3,5 istedet koster mellem 2500 og 4000 us $ alt efter hvor meget du vil ha med
nok bedre bare og billiger og ligge 4 liter motor i som ravnen sigder
de har stoker kit til 2,9 motor såden bliver 3,5 istedet koster mellem 2500 og 4000 us $ alt efter hvor meget du vil ha med
nok bedre bare og billiger og ligge 4 liter motor i som ravnen sigder
- fordtosserne
- Medlem
sierrafan skrev:det er vist lige de jeg skulle bruge.
Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..
hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england
-
sierrafan
- Nyt Medlem
fordtosserne skrev:sierrafan skrev:det er vist lige de jeg skulle bruge.
Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..
hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england
Kræver det ikke en større ombygning at sætte dyser i fra en opel??
det var også de 250 >hk jeg gerne ville have..
-
sierrafan
- Nyt Medlem
fordtosserne skrev:sierrafan skrev:det er vist lige de jeg skulle bruge.
Kræver det ikke en større ombygning at sætte dyser i fra en opel??
det var også de 250 >hk jeg gerne ville have..
- fordtosserne
- Medlem