krumtap og stempler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
sierrafan
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Geografisk sted: jorden

krumtap og stempler

#1 Indlæg af sierrafan »

Er der nogen der kender en side, eller formel hvor man kan regne højden ud på stempler??

Grunden er at jeg har en 2,9 v6 motor i en scorpio, og gerne vil stroke den...

min plan var at tage krumtappen frá en 4,0 explorer da det er samme blok, men jeg vil ikke bore den så meget som exploreren er, men isteden få lavet nogen stempler, men jeg magler at få regnet ud hvad mål de skal have...
jeg regner med og beholde de org plejlstænger
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

Start med at læse på denne side:

http://home.att.net/~CapriClubChicago/Cologne.html

Husk at de fleste Explorer (SOHC modeller) herhjemme kører med 8 boltet krumptap, men hvorfor smider du ikke bare en OHV fra Ranger/Aerostar i som den er?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

#3 Indlæg af fordtosserne »

http://www.moranav6racing.com/category. ... egoryID=38

de har stoker kit til 2,9 motor såden bliver 3,5 istedet koster mellem 2500 og 4000 us $ alt efter hvor meget du vil ha med

nok bedre bare og billiger og ligge 4 liter motor i som ravnen sigder
sierrafan
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Geografisk sted: jorden

#4 Indlæg af sierrafan »

det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

#5 Indlæg af fordtosserne »

sierrafan skrev:det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..


hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england
sierrafan
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Geografisk sted: jorden

#6 Indlæg af sierrafan »

fordtosserne skrev:
sierrafan skrev:det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..


hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england



Kræver det ikke en større ombygning at sætte dyser i fra en opel??
det var også de 250 >hk jeg gerne ville have..
sierrafan
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 feb 2009, 22:20
Geografisk sted: jorden

#7 Indlæg af sierrafan »

fordtosserne skrev:
sierrafan skrev:det er vist lige de jeg skulle bruge.

Grunden til jeg ikke vil have en 4,0 i, er at jeg har fået en billig 2,9 cosworth motor jeg ville lege med, og så hente noget mere end de 195hk ud af den..


hvis der cosworth BOA motor så kan du sætte opel 2,5 v6 dyser i og knaster i fra BOB cosworth i den så har du ca 220 -235hk. et sæt bananmanifolde/ en ordentlig udstødning og en programnerbar motorstyring samt det oven stående så burde du ha over 250hk. samme setup har lavet 272hk i en capri i england



Kræver det ikke en større ombygning at sætte dyser i fra en opel??
det var også de 250 >hk jeg gerne ville have..
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#8 Indlæg af Carsten »

Dyserne fra en Opel 2.5 V6 (C25XE) motor er bare almindelige højohms Bosch dyser, så der er ikke noget specielt ved dem andet end de gir mere sovs ;)..
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

#9 Indlæg af fordtosserne »

nej opel dyser passer lige de kan køres med den orginale motorstyring uden problemer. det er meget brugt at komme dem i cosworth motor
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

er de ikke kun på en 216-220 ml? hvor de std er 192 (dohc dysser) eller er det 200 (mondeo dysser)
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar