volvo ZF22 gearkasse..HK??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
jesperhj
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02

volvo ZF22 gearkasse..HK??

#1 Indlæg af jesperhj »

hvad kan en ZF22 gearkasse ca holde til af hk og moment?(et slag på tasken)

den sidder bag en b230et med std 182hk,som snart bliver skiftet ud med en b230ft med stort piskeris osv.
den vil lande på ca 250-300hk og 350nm moment.

mit eget gæt er at den brækker sig..men evt nogle andre erfaringer?
vh jesper
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: volvo ZF22 gearkasse..HK??

#2 Indlæg af HenrikGM »

jesperhj skrev:hvad kan en ZF22 gearkasse ca holde til af hk og moment?(et slag på tasken)

den sidder bag en b230et med std 182hk,som snart bliver skiftet ud med en b230ft med stort piskeris osv.
den vil lande på ca 250-300hk og 350nm moment.

mit eget gæt er at den brækker sig..men evt nogle andre erfaringer?
vh jesper


Hvis du intet gør for at få den til at skifte hurtigere, så brænder du nok koblingerne af.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jesperhj
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02

#3 Indlæg af jesperhj »

ok,det er noteret..dvs et shiftkit eller lign...
evt andet som ikke holder på den udover komblingspladerne?
findes der et kit til at forstærke den gearkasse?

mvh jesper
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Der findes ikke noget kit svjv.
Jeg har læst om nogen der bruger koblings plader, og anden indmad fra BMW.
Jeg mener ganske bestemt at de tidlige v12 motorer, også kørte med en
ZF 4hp22 gearkasse.

Men generelt køling kan man aldrig få nok af, på en automatgearkasse.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

jesperhj skrev:ok,det er noteret..dvs et shiftkit eller lign...
evt andet som ikke holder på den udover komblingspladerne?
findes der et kit til at forstærke den gearkasse?

mvh jesper


Jeg tror såmen den er stærk nok, hele humlen ligger i at få gearet skiftet, dvs koblingspladerne tåler nok ikke at glide ret meget før det går galt.

Jeg kender ikke til et kit, men jeg ved man fifler lidt med akkumulatorerne, trykket og dysningen internt i blokken. Godt projekt at få grå hår af.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jesperhj
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02

#6 Indlæg af jesperhj »

ok,men hvis kassen ryger til en gearkassemand,skulle han så ikke muligvis kunne få den bygget stærkere?

jeg ved at løsningen bare er at smide en m90 kasse på og så holder det..
men hvorfor altid tage de nemme løsninger..

vh jesper
Besvar