hvad kan en ZF22 gearkasse ca holde til af hk og moment?(et slag på tasken)
den sidder bag en b230et med std 182hk,som snart bliver skiftet ud med en b230ft med stort piskeris osv.
den vil lande på ca 250-300hk og 350nm moment.
mit eget gæt er at den brækker sig..men evt nogle andre erfaringer?
vh jesper
volvo ZF22 gearkasse..HK??
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: volvo ZF22 gearkasse..HK??
jesperhj skrev:hvad kan en ZF22 gearkasse ca holde til af hk og moment?(et slag på tasken)
den sidder bag en b230et med std 182hk,som snart bliver skiftet ud med en b230ft med stort piskeris osv.
den vil lande på ca 250-300hk og 350nm moment.
mit eget gæt er at den brækker sig..men evt nogle andre erfaringer?
vh jesper
Hvis du intet gør for at få den til at skifte hurtigere, så brænder du nok koblingerne af.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Der findes ikke noget kit svjv.
Jeg har læst om nogen der bruger koblings plader, og anden indmad fra BMW.
Jeg mener ganske bestemt at de tidlige v12 motorer, også kørte med en
ZF 4hp22 gearkasse.
Men generelt køling kan man aldrig få nok af, på en automatgearkasse.
MVH
Morten
Jeg har læst om nogen der bruger koblings plader, og anden indmad fra BMW.
Jeg mener ganske bestemt at de tidlige v12 motorer, også kørte med en
ZF 4hp22 gearkasse.
Men generelt køling kan man aldrig få nok af, på en automatgearkasse.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
jesperhj skrev:ok,det er noteret..dvs et shiftkit eller lign...
evt andet som ikke holder på den udover komblingspladerne?
findes der et kit til at forstærke den gearkasse?
mvh jesper
Jeg tror såmen den er stærk nok, hele humlen ligger i at få gearet skiftet, dvs koblingspladerne tåler nok ikke at glide ret meget før det går galt.
Jeg kender ikke til et kit, men jeg ved man fifler lidt med akkumulatorerne, trykket og dysningen internt i blokken. Godt projekt at få grå hår af.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!