GT3076R T25 WG ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

GT3076R T25 WG ?

#1 Indlæg af dykkerdahl »

jeg er på jagt efter en støre turbo til min Nissan 1.8T motor ca 500Hk.

Efter at jeg har søgt lidt rund på nettet, har jeg fundet ud af at GT3076R kunne være et godt valg.

Jeg har lige nu en T25 XS?? Kina manifold der for mange har lavet tæt på 500Hk.
Det er den på de 3 gule billeder på min BG profil hvis nogle ville se hvordan sådan en ser ud.

Turboen kan i USA fås med 2 flanger:
T25 flange med intern WG som vil passe på min billige Kina manifiold. :)
T3 flange med extern WG så jeg bliver nød til at bygge nu manifold. :(

Her er den på Ebay med T25 WG.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GARRETT- ... ccessories

Spørgsmål?
Hvad vil det betyde for effekten at jeg vælger den lille T25 med intern Wg frem for T3 med extern WG.
Nissan 200sx
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#2 Indlæg af JPP »

Det ligner en GT3071R (T25 flange) som har fået GT3076R kompressorhus

Jeg vil sige at hvis det er et mål i sig selv at se hvor mange hk man kan hive ud af et T25 hus/flange så er den vel fin. Men 500hk på T25 hus så må der i min verden godt nok gives køb på andre faktorer og gå uhyggelig meget tabt i modtryk og tænding. Omvendt hvis det gælder om at få mest ud af dit setup så er det lige præcis nu jeg ville skifte til T3. Og ikke bare T3 men todelt T3.
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#3 Indlæg af dykkerdahl »

JakobM skrev:Det ligner en GT3071R (T25 flange) som har fået GT3076R kompressorhus

Jeg vil sige at hvis det er et mål i sig selv at se hvor mange hk man kan hive ud af et T25 hus/flange så er den vel fin. Men 500hk på T25 hus så må der i min verden godt nok gives køb på andre faktorer og gå uhyggelig meget tabt i modtryk og tænding. Omvendt hvis det gælder om at få mest ud af dit setup så er det lige præcis nu jeg ville skifte til T3. Og ikke bare T3 men todelt T3.


Så du mener at der vil opstå for stort modtryk i en T25 Hmmm.

Ja så må jeg vel bide i det sure æble og få lavet en T3 med twin entry og WG tilbage til udstødning.
Det ville bare være nemmer at beholde det jeg har.

Jeg har skrevet med en der kalder sig turbokongen i Norge, og han sagde det samme.
Han laver T3, twin entry som topmount til min motor, men jeg vil ikke være så glad for at reklamere med så stor en turbo på en gade bil.

Jeg har heller ikke den store erfaring med at svejse i sådan noget tyndt rør, men jeg må vel til det.

Hvor køber i rør og fittings?
Nissan 200sx
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#4 Indlæg af martin høj »

Økonomisk tror jeg ikke jeg ville købe der hvor du linker til kontra her hjemme.tænker på fragt moms osv.
medmindre du tager andre varer med hjem.
8000 koster den her hjemme ca.
Corolla Gti Turbo
Besvar