volvo topstykke

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

volvo topstykke

#1 Indlæg af Lars PH »

Var ude at hente en indsprøjtnings manifold til min volvo som lige nu køre med med en b21et motor med k-jet. Den motor som jeg tog manifolden fra havde et topstykke som hed 530 er det er topstykke som jeg også bør hente til senere montering
Mvh lars
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

Hva'ba?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: volvo topstykke

#3 Indlæg af HenrikGM »

Lars PH skrev:Var ude at hente en indsprøjtnings manifold til min volvo som lige nu køre med med en b21et motor med k-jet. Den motor som jeg tog manifolden fra havde et topstykke som hed 530 er det er topstykke som jeg også bør hente til senere montering
Mvh lars


Der er masser af dem, og toppen er ikke noget specielt. Marginalt bedre end 160 toppen(tidlig B21ET) magen til 398(sen B21ET)

Men altid rart med lidt på lager jo... :lusket:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#4 Indlæg af Lars PH »

det vil sige at det topstykke skal være billigt ellers må han beholde det
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Lars PH skrev:det vil sige at det topstykke skal være billigt ellers må han beholde det


I store træk. Knasten kan være lidt værd(afhængigt af hvilken bil den kommer fra), og toppen kan være en del værd, hvis den er fra en turbomotor(kølede ventiler), men jo kun for den der mangler det.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#6 Indlæg af Lars PH »

ja nemlig. men ved faktisk ikke hva motor det var synes der stod noget på tandrem dækslet med f 200 men er langt fra sikker og toppen kommer fra en ikke turbo
Besvar