compression strut

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

compression strut

#1 Indlæg af michael f »

udspringer af denne tråd: http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=23063

nu har jeg søgt google tyndt, uden helt at finde ud af hvad en compression strut gør? er der nogen der gider forklarer mig det?? hva jeg umiddelbart har kunne finde ud af er det noget der monteres mellem vanger og forbro som en form for afstivning, er det korrekt antaget?
hvornår har man brug for compression struts?

tak
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

på en sierra sidden den mellem de orginale krængningsstabb fæstninger på vangen og så ud til hullet i bærearmen ( i for) det er for at fjerne frem/tilbage bevægelserne på forhjulet. krængningsstabbén smider man så over skulderen, da når man montere sådan en fætter oftest har monteret en gevindundervogn, så finder man en med corner vægte og får sat bilen op.

ellers montere man en GR.a knife edge krængningsstabb som monteres på en lidt anden måde og sted.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

Re: compression strut

#3 Indlæg af Westmus »

michael f skrev:hvornår har man brug for compression struts?

Et rent gæt! Når man skal køre seriøst race? Altså når man markant øger belastningen at hjulophængene, ved f.eks rally eller banekørsel med slicks. Det ligner i hvertfald noget der, pga de manglende gummibøsninger, ved "normal" kørsel vil gøre bilen mere hård og støjende køre i. :)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

Re: compression strut

#4 Indlæg af møffe »

Westmus skrev:
michael f skrev:hvornår har man brug for compression struts?

Et rent gæt! Når man skal køre seriøst race? Altså når man markant øger belastningen at hjulophængene, ved f.eks rally eller banekørsel med slicks. Det ligner i hvertfald noget der, pga de manglende gummibøsninger, ved "normal" kørsel vil gøre bilen mere hård og støjende køre i. :)


og levetiden er ikke så lang på metal mod metal dele. :tooth:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#5 Indlæg af Slavteren »

tror det er det samme som tracktion bars.. det afhjælper også wheelhop på forhjulstrækkere..
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#6 Indlæg af michael f »

dvs det er bare et suplement til std bærerarme for sfstivningens skyld..
Exhume.dk
Senior Medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
Geografisk sted: Midt i det mørke

#7 Indlæg af Exhume.dk »

michael f skrev:dvs det er bare et suplement til std bærerarme for sfstivningens skyld..


Så de laves om til en A-arm, med mulighed for at justere Caster.
kafir harbi
Besvar