Jeg fik en go snak med en mand fra skat her en dag før jul . . . Han sidder ved Motorcenter Aalborg . .
Han kunne ik se noget galt i at jeg byggede min Supra om til Single turbo - Han skrev dette svar på mail først :
Umiddelbart mener jeg, at den ændring, som du påtænker, ikke vil få nogen betydning for registreringsafgiften. Der skal altså ikke betales ny afgift.
Jeg medsender et uddrag fra Punktafgiftsvejledningen.
Heraf fremgår, at tuning af den originale motor er tilladt, UDEN PROCENTGRÆNSE FOR EFFEKTFORØGELSEN.
Hvis du skifter de i uddraget nævnte motordele, vil det blive betragtet som et motorskifte, og så må effektforøgelsen (antal HK) ikke overstige 20 %.
De dele der er foreskrevet er Motorblok -Krumtap eller topstykke . . .
Fik så senere ringet ham op - Og snakke frem og tilbage - Og han mente at det var helt fint at montere single turbo - Og uanede heste . ..
Men han ville ik gi mig dette på skrift - Så jeg skulle betale for at få deres Jurister til at lave mig et "bindene svar" . . .
Dette har jeg så gjort - og venter på svar fra dem ...
Selvfølgelig er det stadig ulovligt at montere single turbo - Men efter hva han siger - kan det ik udløse nogen afgift ! Heller ik selvom bilen har 1000 Heste !
Men skat - Og Fstyr , har ik noget med hinanden at gøre. Så for hans skyld var helt fint
Men hva gør man så for at holde din røv fri for afgift ? Altså så de ik pludselig kommer og siger min motor har skiftet ID - Og jeg får en ny reg afgift ?
Jeg kan vel egentligt ik rigtig gøre mere ?