turbo forskel på twin entry, og enkelt indgang
Redaktør: Moderatorer
-
ejnarmc
- Medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
turbo forskel på twin entry, og enkelt indgang
når ens manifold ikke er med twin entry, og man sætter en turbo på med twinentry, hvad vil det give af evt. fordele/ulember??
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
Du har jo selvfølgelig søgt i forummet inden du lavede et indlæg
, så dette har du nok læst http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=21799
-
Gummispoiler
- Medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
Som jeg har forstået det, så er turboen hurtigere om at komme op i omdrejninger, når den har twin entry. Hvis du ikke har en twin entry manifold, oplever du altså at durboen er langsommere (hvor meget aner jeg ikke) om at spoole op, men du burde ikke opleve lavere effekt.
Dette er taget herfra:
http://www.turbomustangs.com/turbotech/main.htm
The turbine is rarely subjected to constant exhaust pressure. In pulse turbocharged commercial diesel engines, twin-entry turbines allow exhaust gas pulsations to be optimized, because a higher turbine pressure ratio is reached in a shorter time. Thus, through the increasing pressure ratio, the efficiency rises, improving the all-important time interval when a high, more efficient mass flow is passing through the turbine. As a result of this improved exhaust gas energy utilization, the engine's boost pressure characteristics and, hence, torque behavior is improved, particularly at low engine speeds.
To prevent the various cylinders from interfering with each other during the charge exchange cycles, three cylinders are connected into one exhaust gas manifold. Twin-entry turbines then allow the exhaust gas flow to be fed separately through the turbine.
Dette er taget herfra:
http://www.turbomustangs.com/turbotech/main.htm
MVH Niels P.
FP-DE 1,8 16v
"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
FP-DE 1,8 16v
"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Re: turbo forskel på twin entry, og enkelt indgang
ejnarmc skrev:når ens manifold ikke er med twin entry, og man sætter en turbo på med twinentry, hvad vil det give af evt. fordele/ulember??
Hvis manifolden ikke understøtter todelt indløb, så har du hverken fordele eller ulember ved at montere twininlet turbine. Dvs. ingen fordele eller ulember.
Eneste der i periferien kan gøres gældende er lufmodstanden i flangens midtervæg på turbineindgangen. Den kan du evt. slibe skarp, men så er det også slut med evt. todelt indløb senere.
