Turbo Calculator
Redaktør: Moderatorer
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Turbo Calculator
Jeg sidder og leger lidt med sådan en Turbo Calculator, sjovt at sammenligne forskellige compressor map når man får ændret på temperaturen eller AF.
jeg har også prøvet den tunge måde men det her er noget hurtiger hvis man lige vil se effekten af en kolder luft eller feder blanding.
Men kan man regne med sådan en Turbo Calculator?
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/
jeg har også prøvet den tunge måde men det her er noget hurtiger hvis man lige vil se effekten af en kolder luft eller feder blanding.
Men kan man regne med sådan en Turbo Calculator?
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/
Nissan 200sx
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
[quote="Lindahl"]Target power: 550
engine size: 2.8
target A/F: 12
BFSC: 0.6
max i/c loss: 1.7
pressure ref: 14.696
engine redline: 7200 @ 80%
peak power: 6500 @ 85%
max boost: 4500 @ 90%
min boost: 3000 @ 80%
Jeg har lige prøvet: Gt2582R
Target power: 550
engine size: 2.8
target A/F: 12
BFSC: 0.4 Racer motor.
max i/c loss: 1 Med en stor Intercooler og stort spjæld.
pressure ref: 14.696
engine redline: 7200 @ 87%@110 deg F Stor god intercooler...
peak power: 6500 @ 90%@100 deg F
max boost: 4500 @ 93%@90 deg F
min boost: 3000 @ 89%@70 deg F
Så sidder den lige i skabet....... Men er det her snyd....
engine size: 2.8
target A/F: 12
BFSC: 0.6
max i/c loss: 1.7
pressure ref: 14.696
engine redline: 7200 @ 80%
peak power: 6500 @ 85%
max boost: 4500 @ 90%
min boost: 3000 @ 80%
Jeg har lige prøvet: Gt2582R
Target power: 550
engine size: 2.8
target A/F: 12
BFSC: 0.4 Racer motor.
max i/c loss: 1 Med en stor Intercooler og stort spjæld.
pressure ref: 14.696
engine redline: 7200 @ 87%@110 deg F Stor god intercooler...
peak power: 6500 @ 90%@100 deg F
max boost: 4500 @ 93%@90 deg F
min boost: 3000 @ 89%@70 deg F
Så sidder den lige i skabet....... Men er det her snyd....
Nissan 200sx
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Det er en 2v, hvor forbrændingskammeret sidder i stempler, så volumetrisk effektivitet ligger med garanti ikke over 85%. BSFC er jeg så lidt i tvivl om, men mener nu, at BSFC <40, så er vi ovre i en moderne TFSI motor, eller lignende, hvis den overhovedet ligger så lavt
Men jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare selv kan taste ladetryk ind, det synes jeg man kunne før i tiden!?
Men jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare selv kan taste ladetryk ind, det synes jeg man kunne før i tiden!?
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Lindahl skrev:Det er en 2v, hvor forbrændingskammeret sidder i stempler, så volumetrisk effektivitet ligger med garanti ikke over 85%. BSFC er jeg så lidt i tvivl om, men mener nu, at BSFC <40, så er vi ovre i en moderne TFSI motor, eller lignende, hvis den overhovedet ligger så lavt
Men jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare selv kan taste ladetryk ind, det synes jeg man kunne før i tiden!?
Target power: 550
engine size: 2.8
Holder du mig for nar Lindahl ?
Nissan 200sx
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Lindahl skrev:Det er en 2v, hvor forbrændingskammeret sidder i stempler, så volumetrisk effektivitet ligger med garanti ikke over 85%.
Kan du uddybe denne "garanti"?
Jeg er ganske uenig i din udtalelse herover, men måske vi forstår noget forskelligt med den effektivitet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Det er en gammeldags VR6 motor, 2v pr. cylinder, kompression 7,8:1, uens længde på indsugning grundet topstykkets udformning, topstykket flower ikke specielt imponerende. Jeg mener ikke VE er særlig høj på sådan en gammel svend, men jeg kan da tage fejl. Garanti er måske et lidt "stærkt" ord 
Senest rettet af VRT 30 dec 2009, 12:03, rettet i alt 1 gang.
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
dykkerdahl skrev:Lindahl skrev:Det er en 2v, hvor forbrændingskammeret sidder i stempler, så volumetrisk effektivitet ligger med garanti ikke over 85%. BSFC er jeg så lidt i tvivl om, men mener nu, at BSFC <40, så er vi ovre i en moderne TFSI motor, eller lignende, hvis den overhovedet ligger så lavt
Men jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare selv kan taste ladetryk ind, det synes jeg man kunne før i tiden!?
Target power: 550
engine size: 2.8
Holder du mig for nar Lindahl ?
2,8 liter --> 550 hk @ 2 bar, det er set før på en VR6´er m. gt3582, så jeg mener da ikke det er fuldstændig urealistisk.