Anden motor, tuning . . . . Fiat 128 Rally

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
128 Rally
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 dec 2009, 20:07

Anden motor, tuning . . . . Fiat 128 Rally

#1 Indlæg af 128 Rally »

hej
er helt ny her, og har en flot 128 rally, som skal peppes op yddelsesmæssigt, ny/anden motor, jeg har fat i en 1600 motor fra en tempra og kunne godt bruge nogle gode råd og forslag, skal jeg gøre noget ved motoren inden montage, er det en god ide at skifte knastaksel, hvilken type karburator skal jeg montere, generelt hvad er en god ide for at få en 128 rally til at køre lidt respektfuldt, og hvor får jeg fat i nye/brugte stumper fra
vh ib juhl Roskilde :lol:
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

kik lidt på www.guy-croft.com (eller er det co.uk ) han er fiat mand
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#3 Indlæg af fraguzz »

desværre er han mest en DOHC mand også..

et polsk firma: jupitur racing tuner på disse og levere hele topstykker ja alt til disse.
http://jupiterfiatpower.tripod.com/id6.html

deres hjemmeside er ikke opdateret siden ja... 4år tror jeg men de skulle vist være gode nok. har noget mail udvæksling angående tuning af 1581 sohc motoren som du har der..
Diesel!
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

#4 Indlæg af ladathomas »

hvorofro smider du ikke en 2,0 i når du er igang den har ca 20 hk mere og så er momentet sefølig 100 gange bedre

nu kender jeg ikke lige tempra motoren men går ud fra det den samme som fra en 124 eller 131 eller ritmo også vidre
den kan man skaffe mange sjove ting til
knaster er som altid en god ide ændre koprotions forholdet og kør på 99 okt
porte topstykket til max
sider der en eller to kaburatore på den for der kan man også hive nået ud

jeg har nogle stumper liggene men ikke meget jeg vil af med men har da de værse kontakter så vi kan få hivet den 128 op over de 110 hk
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#5 Indlæg af fraguzz »

ladathomas skrev:hvorofro smider du ikke en 2,0 i når du er igang den har ca 20 hk mere og så er momentet sefølig 100 gange bedre

nu kender jeg ikke lige tempra motoren men går ud fra det den samme som fra en 124 eller 131 eller ritmo også vidre
den kan man skaffe mange sjove ting til
knaster er som altid en god ide ændre koprotions forholdet og kør på 99 okt
porte topstykket til max
sider der en eller to kaburatore på den for der kan man også hive nået ud

jeg har nogle stumper liggene men ikke meget jeg vil af med men har da de værse kontakter så vi kan få hivet den 128 op over de 110 hk



det er ikke den samme motor.. går ud fra du mener 1585ccm DOHC og den der ligger i tempraen "typisk" er en sohc 1581ccm
;-) hvis du vil bruge mange penge hvilket ikke kan betale sig.. så mener polakerne de kan give dig ca 180-190hk sug effekt på den motor.
Diesel!
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#6 Indlæg af fraguzz »

repost sorry.
Diesel!
Besvar