Så kom dagen hvor Renault’en skulle på rullefelt, det gik ikke helt efter planen.
Lige lidt data om bilen: Renault 5 GTT med EFI styret af MS V2.2 tændingen styres ligeledes af MS med single coil og originale tændingsfordeler. Hall giver og 2x60 takthjul.
Inden vi kom på rullefelt havde vi allerede godt styr på benzinen som vi har kørt ind ude på vejen. De første rulninger kørte vi med original tænding, men vi fik udsætter når der kom tyrk og omdrejninger omkring 4200rpm. Fik desværre ikke noget log, men vi fik filmet lidt og der kan jeg se at lige når der kommer en udsætter bliver alle viser i megatuen røde, se vedhæftet billede. Det ser ud som om at forsynings spændingen kortvarigt forsvinder ???
Vi troede at det var den originale tænding som ikke kunne følge med, så vi prøvede styre tændingen med MS. Men her så vi samme problem, en form for tændingscut samme sted. Her nåede vi at køre to log, også vedhæftet.
Håber nogle kan hjælpe, eller komme med nogle kommentarer hvor fejlen kan være.