ikke mere effekt over 1.35 bar hvorfor?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

ikke mere effekt over 1.35 bar hvorfor?

#1 Indlæg af ejnarmc »

hejsa

hvordan kan det være at når jeg for kørt min bil ind ved rh og kommer op over 1,35 bar så kommer der ikke rigtig mere effekt.
der er sket det samme ved de sidste 3 turbo jeg har haft på.
turbo 1: 282hk
turbo 2: 365hk
turbo 3: 415hk

alle opnået med 1,35 i tryk, og har været med 360 graders lejre

er der noget specielt der skal ændres når der skal køres med "højt" ladetryk 1,4-2,0?

ville det hjælpe med sådan en her : http://produkter.bsr-tuning.dk/5630077/
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#2 Indlæg af needspeed »

Tror du skal komme med mere info om motoren.
Ikke fordi jeg kan hjælpe, men det ville nok gøre det nemmere at svare for de kloge hoveder her inde :mrgreen:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Hvad siger RH til det samme spørgsmål?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

det du kalder at køre ind hos RH indebærer forhåbentlig at måle blandingen... så hvordan du kan foreslå at sætte en anden benzintryksregulator på, er da lidt af en gåde.
ting som restriktiv udstødning (kat?) samt ditto ladeluftkøler er værd at undersøge. BOV... er den tæt?
hvordan gik det sidste gang, da i bøvlede i benzintryk for siden at finde ud af at i manglede kraftig tænding? eller husker jeg forkert?
mere info tak.
MVH søren
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

...

#5 Indlæg af ejnarmc »

rh siger at turboen er ved at være maxet ud, og vil begynde at lave varme i stedet for hk.
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

..

#6 Indlæg af ejnarmc »

ja den er blevet kørt ind ved rh, og det indebære selvfølgelig at måle blandingen


det med benzintryksregulatoren var fordi jeg så en der havde et forhold 1,2:1.
ved ikke hvad en "normal" benzintryksregulator køre med. hvis det var 1:1 var tanken at man måske brugte en der leverede mere benzin ved højt tryk end en normal.

jeg har en 3" helevejen uden kat. og stor intercooler i front. boven er ikke utæt, og jeg kan sagtens lade fx, 1,7 bar.

benzintryk er der er styr på der er kommet en ny pumpe i, og tændingen var fordi den gik i nødprogram pga. for lidt benzin..

men er en t3/t4 p-trim ved at være maxet ud ved 415 hk på en 5 benet volvo 850r

synes bare man ser toyota starleterne køre over 2 bar på dem, med et godt stykke over 500 hk
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Kom med et kompressormap på den aktuelle turbo. T3/T4 er et voldsomt vidt begreb.

Husk at ladetryk reelt kun et et udtryk for den prop der er i systemet. Jo større prop ifht ydelse, jo højere tryk.

Det er sådan set positivt overall at den ikke kræver voldsomt ladetryk for at levere hk.

Du spilder tiden når du sidder og kigger på bensintryksregulatorer.

Se hellere at få lavet en rulning med ladetryk(i manifolden!) og udstødningstryk lige før turbo(i manifolden!) med i målingen. Så bliver det straks meget nemmere at komme med et bud på en konkret flaskehals, men uanset hvad, så er det ikke en bensintryksregulator der kommer til at give dig mere tryk eller mere ydelse.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

en vild tanke fra morgenstunden... du skriver i tidligere fik motoren i noget lign. nødprogram pga mager blanding ikke? gad vide hvad samme motorstyrring gør ved tændingen ved for højt ladetryk?? ala ladetryk over de der 1,35bar... tracktionkontrol kan også finde på at lege med bla tændingen. det er noget flere har prøvet på rullefelt.
MVH søren
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

..

#9 Indlæg af ejnarmc »

har ikke mere info omkring turboen end dette:
http://www.turbomotor.dk/contents/da/p92.html

det er jo super at vide at den laver godt med effekt med lavt ladetryk.

kender flere der køre med mindre turboer og 2 bar i tryk på orginal motorstyring.

tracktioncontrol var slået fra

så hvis der skal mere effekt, må der nok et større kompressorhus på.
synes bare jeg havde set mange køre med meget højt ladetryk, derfor var jeg ville høre om hvad der lå til grunde for at rh ikke kunne få mere effekt over 1,35 i tryk
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#10 Indlæg af Yugo Turbo »

nu er du med på at det tryk du måler det er kun det der IKKE kommer ind i motoren ik?

hvad er det dog du vil med den motor?
skal den bare lade hårdere, eller er der for lidt effekt i den?
Brap brap brap...
Billede
Besvar