wv golf 2 1,8 gti 8v ( 1,8T 20v )

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

wv golf 2 1,8 gti 8v ( 1,8T 20v )

#1 Indlæg af m power »

jeg har en kammerat der gerne vil have en 1,8T 20v i hans golf 2 gti.

er der nogen der har kendskab til et sådan projekt ?

han har en 1,8T agu og en s3 amk på hånden, men er det bedst at det er en af de første 1,8T ?

er der nogen der har en opskrift til projektet :-)

mvh brian
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#2 Indlæg af BANDIT »

Du skal have fat i peter(syncro gt)han har lavet den ombygning i en golf 2 syncro , tror han kan besvare alle eller de fleste af dine spørgsmål :coffee:

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=22753
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#3 Indlæg af m power »

der er nu indkøbt en audi s3 215hk uden e-gas :-)
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#4 Indlæg af VRT »

Her er måske lidt inspiration:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1727350

Godt nok en Corrado med motor fra en Ibiza, men det lugter da derhen af :wink:
Gummispoiler
Medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

#5 Indlæg af Gummispoiler »

Er der ikke noget med at bl.a. manifold og meget andet er anderledes i audierne, frem for vw + seat, pga. de ligger på langs i audi?? Ville det ikke være at foretrække at finde en motor fra en vw/seat????

EDIT: det ser vist ud til at det gør den ikke i s3, så ligemeget.
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#6 Indlæg af VRT »

Gummispoiler skrev:Er der ikke noget med at bl.a. manifold og meget andet er anderledes i audierne, frem for vw + seat, pga. de ligger på langs i audi?? Ville det ikke være at foretrække at finde en motor fra en vw/seat????

EDIT: det ser vist ud til at det gør den ikke i s3, så ligemeget.

Indsugningen sidder modsat på S3/TT end på en alm. 1,8t, men da de begge kører med Haldex, og ikke "ægte" Quattro, så ligger motoren på tværs.
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

Re: wv golf 2 1,8 gti 8v ( 1,8T 20v )

#7 Indlæg af syncroGT »

m power skrev:jeg har en kammerat der gerne vil have en 1,8T 20v i hans golf 2 gti.

er der nogen der har kendskab til et sådan projekt ?

han har en 1,8T agu og en s3 amk på hånden, men er det bedst at det er en af de første 1,8T ?

er der nogen der har en opskrift til projektet :-)

mvh brian


Jeps, jeg kender alt til og klone 1.8t i en gammel golf2.
Jeg kan se han har købt en s3. det er både lidt godt og skidt, da den har 240mm svinghjul
Men kommer and på hvad for en gearkasse han vil bruge til motoren.
original gear kasse< holder nok ikke i længden. svinghjul passer ikke i gearkasse
en G60/vr6 gear kasse< ville være lidt bedre da den er stærkere, men da det er en gti, er den nok ikke født med hydraulisk kobling, og skal enten købes, eller fabrikeret en hydraulisk til wire hokus pokus converter noget, eller bare tag det store skridt, og byg det hele om til hydraulisk. med sådan en gearkasse, kan i bruge svinghjulet, fra en normal 1.8t 5geart kasse, 228mm

motor med original gearkasse 2wd 6speed er at fortrække, men der bliver sikkert noget med længder på træk aksler, og så skal i selv fabrikkere et nyt gearkasse beslag.

Motor styring, ville jeg bare købe en ms, fra HenrikGM her inde, og montere. Han har været mig meget behjælpelig med min gennem tiden.
Og med opsætning af ms, kan i bare spørge alt det i vil, og jeg skal svare så godt jeg formår.

Nu skriver du at den skal ligges i en GTI, men vis jeg skulle gøre det hele om, havde jeg købt en g60 fra starten, det det gør det hele meget letter.
Men nu ved jeg selvfølgelig ikke om bilen er til gaden, eller ren bane racer.
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#8 Indlæg af m power »

s3 handlen blev anuleret pga af e-gas .

der står nu en agu på værkstedet :)

jeg har lige afmonteret gearkasse/bundkar og kunne så se at det heller ikke var de originale plejlstænger der sidder i motoren :D

agu motor fra en a3
rustfri bananturbomanifold ala fullrace
garrett gt2876r
rc race 440ml dyser
02m 6gear gearkasse
240mm 4 armet sintermetal kobling
no name plejlstænger

er der nogen der kan se hvilket mærke de plejlstænger er ?

sælger kender nemlig intet til motoren da den var købt som den står pt hos ådum autoophug

Billede


Billede


Billede


Billede
Besvar