Turbo til Subaru Legacy -92

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

Turbo til Subaru Legacy -92

#1 Indlæg af Excess »

Heysan

Jeg har en kammerat der har købt sig en Subaru Legacy 4x4 2.0 Turbo.
Kan man få nogle nye turboer som passer på de org. Flancer?

Std. turbo er en IHI RHB5 (Kan det passe det er samme turbo som en Uno Turbo? :lol: )

Den trækker først ved 4000 omdr. og vi kunne godt tænke os noget mere træk fra bunden, ville vi kunne opnå det med en elektronisk boost controler?

Håber i vil hjælpe :)

Mvh Jon
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#2 Indlæg af johan o r »

Der skal du have en anden turbo på, eller en ny orginal turbo,
Ellers skal i lægge en 2.5L i og så beholde den orginale turbo på.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Brugeravatar
Scarface
Medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 07 aug 2009, 12:23
Geografisk sted: aabenraa

#3 Indlæg af Scarface »

Johan ka sikkert svare bedre, men mener at i ka tage turboen fra en impreza wrx sti og smide direkte på...
toyota supra mk3 1,5JZ TT-R single turbo
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#4 Indlæg af johan o r »

Ja nu før, du begynder at ændre noget på din bil, så spørg inde på http://subaruklub.dk/

En subaru er en meget underlig bil... Den kan holde til alle de tæv du kan give den, og efter min mening en af de biler der køre aller bedst.

MEN, Hvis du strammer en skrue for meget eller for lidt, uden at gennemmåle alle tolerancer. så er der noget der går i stykker...

Det er ikke som at tune en corolla, hvor du bare lige kan bikse nogle gamle stumper sammen, og wupti så laver du 300HP.

Nogle af de bedste, efter min mening, til subaru, er Stefan fra svendborg(imprezo) og skassa.

Men fang dem på subaruklub.dk
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Spirillen
Senior Medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
Geografisk sted: Horsens

#5 Indlæg af Spirillen »

Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men jeg har et par RHF5 VF34 kuglelejeturbo'er fra en Porsche Cayenne.(IKKE TIL SALG-Kun til at dele mål med)
Men de skulle bla. også sidde på nogle Mazda,Kia, Ford Ranger og på impreza WRX'ere.

Jeg ved godt, at der kan være forskel på flanger/turbinehus osv. men dem jeg har er med en asymetrisk tre-bolts flange, kan ikke huske målene, men det kan da findes ud af, hvis i skulle få lyst til at gå den vej?

Kuglelejeturboer spoler jo som regel noget hurtigere op.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
Besvar