4 tændspoler på 4age

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

4 tændspoler på 4age

#1 Indlæg af Hp Ae86 »

hey tunere guruer

da mit fordelerdeksel er ved at smelte pga. varme fra min manifold har jeg besluttet mig for at hamre 4 tændspoler direkte på tændrørne og smide fordelerdekslet langt langt væk, mit spørgsmål lyder så, skal disse bare tilsluttets SparkA og SparkB og køre wastet spark ? og ang opsætning af boks, Lader jeg bare LED17 være SparkA og LED19 SparkB ? Kan boksen godt holde til at jeg sætter den direkte til spolerne eller skal der to Bosch Tændingmoduler til at trække dem? Boksen er fra HenrikGM :)
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: 4 tændspoler på 4age

#2 Indlæg af HenrikGM »

Hp Ae86 skrev:hey tunere guruer

da mit fordelerdeksel er ved at smelte pga. varme fra min manifold har jeg besluttet mig for at hamre 4 tændspoler direkte på tændrørne og smide fordelerdekslet langt langt væk, mit spørgsmål lyder så, skal disse bare tilsluttets SparkA og SparkB og køre wastet spark ? og ang opsætning af boks, Lader jeg bare LED17 være SparkA og LED19 SparkB ? Kan boksen godt holde til at jeg sætter den direkte til spolerne eller skal der to Bosch Tændingmoduler til at trække dem? Boksen er fra HenrikGM :)


Kickback fra en spole er i størrelsesordenen 400volt. Det vil du ikke have ind i boksen hvis du kan ungå det!

1x boschmodul kan gøre det(med 2,3 eller 4udgange)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#3 Indlæg af Hp Ae86 »

okæ , så jeg skal have eventuelt 2 sluttrin på? har jeg nemlig liggende.
men er min opfatning af opsætning af bosken rigtig?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#4 Indlæg af Hp Ae86 »

Altså nu snakker jeg ikke spoler som sidder på feks, denne motor når den køre med fordeler, jeg snakker om spoler som sidder på audi tt 1.8T og sådan noget :)
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

4 enkelte kræver knastsensor, 4polet modul, sparkA,B,C,D og som altid korrekt opsætning.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#6 Indlæg af Hp Ae86 »

jamen på en tændspole (nu snakker jeg om dem der er monteret nede på tændrøret og boltet fast til ventildekslet) er der da indbygget sluttrin? eller er jeg helt gal på den? burde boksen ikke kunne trække dem direkte ? også med et opsætning som jeg skrev tidligere , kunne starte op og køre?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Hp Ae86 skrev:jamen på en tændspole (nu snakker jeg om dem der er monteret nede på tændrøret og boltet fast til ventildekslet) er der da indbygget sluttrin? eller er jeg helt gal på den? burde boksen ikke kunne trække dem direkte ? også med et opsætning som jeg skrev tidligere , kunne starte op og køre?


Der er IKKE sluttrin på ALLE. Der er på nogle, men langt fra alle.

Det er en rigtig dårlig ide(IMO) at køre wasted spark på enkeltspoler.

Prøv at se på rpm som spolerne ser i Wasted setup!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#8 Indlæg af needspeed »

Så kan det være at du mangler dette til projektet ??

http://i236.photobucket.com/albums/ff88 ... C03170.jpg
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#9 Indlæg af Captain Slow »

jeg kunne godt drømme om 8 stk til min 1uzfe :-)

men,,nu må vi se hvor langt det originale rækker
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#10 Indlæg af needspeed »

splynk skrev:jeg kunne godt drømme om 8 stk til min 1uzfe :-)

men,,nu må vi se hvor langt det originale rækker


Jeg skal måske bruge dem til min V6´er, men mangler jo 2 :|
Og så skal jeg lige se om de er lange nok.

Ellers ryger de jo tilsalg, så jeg henviser lidt til :tooth:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Besvar