MS2Extra problemer med trigger signalet.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

MS2Extra problemer med trigger signalet.

#1 Indlæg af Dagooz »

Jeg er igang med at megasquirte en 1.4 liters fiat med en boks fra diyautotune. com. Det eneste jeg har ændret i selve boksen er at forbinde 15pin stikket til de to tændingsudgande. Tændingsdriverne er eksterne. Jeg har kæmpet med forskellige problemer og har nu endelig fået den startet op og kan med nød og næppe få den til at stå i tomgang. Problemet er at det langt fra er en stabil tomgang. I megatune går triggersignalet megetpludseligt ned til 0 for straks at samle op igen tids nok til at forhindre motoren i at gå ud. Hver gang den går i nul kan jeg jo så høre at pumpen stopper og genoptager i samme takt. Jeg kører med en VR føler og triggerhjul fra en Punto GT og det er det eneste jeg hidtil har kunnet komme så langt med.
Det skal siges at jeg ved hjælp af jumpere har inverted signalet forsøgsvis. Før jeg gjorde dette kunne motoren ikke holdes igang.
VR føleren er af typen med 3 ledninger.
Jeg er amatør i det her og løsningen er sikkert simpel men jeg kan ikke se den lige nu. Jeg har prøvet at flytte på føleren frem og tilbage uden held.
Håber nogen har en ide...
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#2 Indlæg af Dagooz »

Det med at vende jumperen svarer åbenbart til at køre med falling egde på non inverted :oops: . Problemet er dog det samme.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#3 Indlæg af Blob »

Har du lavet on log, og prøvet at følge hvad der sker?

Jakob
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#4 Indlæg af JDJ »

http://www.megamanual.com/ms2/vradjust.htm

Prøv at læse lidt på det her først og prøv derefter at justere lidt på de to potentiometer.

Kunne godt lyde som om det er det der driller dig.

Mvh.

Jacob
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#5 Indlæg af Dagooz »

Jeg har lavet en log på et af mine forsøg men kun kigget kort på det.
Det er mærkbart når jeg justerer på potmetrene men det løser desværre langt fra problemet. Det har dog lidt mig til at tro at det simpelthen er støj på signalet da lidt roden med noise filtering også påvirker det uden dog nær at løse det. Så jeg vil prøve at smide noget modstand på signalet som jeg har set anbefalet andre steder på nettet selvom det godt nok har været imod udsættere længere oppe i omdrejninger.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Du har nu to muligheder:

Gæt dig til det, eller mål dig til det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#7 Indlæg af Dagooz »

Jeg valgte at gøre lidt andet. Efter en tur i TunerStudio hvor jeg kunne se tooth trigger gik det op for mig at signalet på ingen måde skulle vendes. Jumperen er nu sat til almindeligt noninverted og så har jeg igen sat det til rising edge og justeret en smule på potmetrene. Så er jeg godt nok tilbage ved udgangspunktet men nu er signalet i orden. Det der sker nu er at den starter kort, ryger op omkring 1000rpm og går så ud. Men der er trigger hele vejen. Nu vil jeg prøve at se om jeg kan hitte noget i loggen.

Edit: Det blev jeg ikke skide meget klogere af. AFR ser umiddelbart mystisk ud men der køres ikke efter sensoren under starten men det bruges ikke som input under opstarten. Log vedhæftet til evt. nysgerrige.
Vedhæftede filer
2009-09-21_19.22.36.zip
(7.57 KiB) Downloadet 602 gange
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#8 Indlæg af Saab-Daniel »

Kan du holde den i live med gassen?
Tror du skal kigge lidt i dine afterstart enrichments, hvis den dør og det ikke er et spørgsmål om trigger og sensor-fejl....
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#9 Indlæg af Dagooz »

Det synes jeg bare jeg har prøvet men da jeg har bøvlet lidt med overhovedet at få noget igennem dyserne kan det måske være. Jeg har skiftet dyser undervejs da to af dem viste sig at være defekte. Og ja beregningerne er lavet igen da det er andre dyser.
Men jeg prøver lige lidt igen i morgen.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#10 Indlæg af Dagooz »

Okay, nu kører lortet. Jeg aner ikke hvad der var galt men jeg fandt en meget stor fejl i mit setup... Ganske enkelt er Megatune det arveste lort for mig. Det er muligt det virker perfekt for andre men de beregninger på åbningstider som jeg fik serveret gik helt i hegnet. Alt lige fra den første beregning af åbningstider til % satser i enrichments gik fuldstændig i hegnet. Jeg prøvede med Tuner Studio og fik den startet efter få minutter. Jeg har stadig en lumsk tomgang men det skyldes at jeg pt. kun har en tomgangsskrue i manifoldet at justere på.
Så blev jeg så meget klogere...
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Besvar