Timing af knastaksel...
: 22 aug 2009, 20:13
Godaften derude..
Har en G40 turbo motor til og hænge i en motorstand, og før den bliver hældt i bilen, kunne jeg godt tænke mig og få "timet" min knastaksel..
Men må, pinedød, indrømme at jeg er helt grøn på det område
Har selvfølgelig justerbart knasthjul med dertil hørende Polo GT knastaksel, og skal have lavet en skive med ØD, ND, gradmål osv osv. (Eller finde en færdig lavet)
Men hertil vil jeg gerne høre jer ad, hva man skal opmærksom på til sådanne en opgave.. Hvordan ved man hvornår man vil have ventilerne til og åbne, eller hvornår vil det være optimalt at de begyndte og åbne osv...
Håber i forstår mit spørgsmål, for det er lidt svært og forklare..
Alt input modtages med kyshånd
Har en G40 turbo motor til og hænge i en motorstand, og før den bliver hældt i bilen, kunne jeg godt tænke mig og få "timet" min knastaksel..
Men må, pinedød, indrømme at jeg er helt grøn på det område
Har selvfølgelig justerbart knasthjul med dertil hørende Polo GT knastaksel, og skal have lavet en skive med ØD, ND, gradmål osv osv. (Eller finde en færdig lavet)
Men hertil vil jeg gerne høre jer ad, hva man skal opmærksom på til sådanne en opgave.. Hvordan ved man hvornår man vil have ventilerne til og åbne, eller hvornår vil det være optimalt at de begyndte og åbne osv...
Håber i forstår mit spørgsmål, for det er lidt svært og forklare..
Alt input modtages med kyshånd