saab 900 2.0i og en saab 2.0i turbo hva er forskel

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
bjarkeherning
Medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Geografisk sted: kolding

saab 900 2.0i og en saab 2.0i turbo hva er forskel

#1 Indlæg af bjarkeherning »

hejsa
har en saab 2.0 16v non turbo
hva er forskellen på en turbo og en non turbo
da jeg tænker på at lave min om til en turbo
og selvfølgelig betale afgiften af det
vil have turbo
kan du hjælpe ?
bjarkeherning
Medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Geografisk sted: kolding

#2 Indlæg af bjarkeherning »

er der ingen der kan forklare om der er forskel på de to motor ud over turbo og box
vil have turbo
kan du hjælpe ?
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#3 Indlæg af DorkVonWaterfall »

fang lige Saab-Daniel herinde...

han er bidt af de gamle svenske havetraktorer....

evt fang ham på http://www.saabklubdanmark.dk i forum
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#4 Indlæg af Kaas »

Det kan ikke betale sig uden du er villig til at lave en masse om. Selve monteringen af turboen er nem nok. Der skal bare en anden manifold og diverse slanger osv. Og så et nyt forrør.
Men vigtigst er benzin tilførelsen, den skal jo have mere benzin.
Du kan enten finde et komplet ledningsnet samt styre boks fra en turbo bil eller montere egen motorstyring fx. megasquirt!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

Derudover er kompressionen højere, stemplerne er svagere og jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt udstødnings-ventilerne er natríum-kølede på suge-motoren (kan du huske det, Kaas?), det er de på turbo-motoren i det mindste...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
bjarkeherning
Medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Geografisk sted: kolding

ok

#6 Indlæg af bjarkeherning »

det vil sige ledningsnet ikk er der samme som på en turbo model ?
så jeg bare kan tage en turbo motor og ligge i
vil have turbo
kan du hjælpe ?
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#7 Indlæg af Saab-Daniel »

Du skal have styreboks og ledningsnet med, det kommer i øvrigt yderligere an på, hvilken 16v sugemotor du vil benytte dig af, da nogle kører anderledes tænding ligeledes...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
bjarkeherning
Medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Geografisk sted: kolding

satan

#8 Indlæg af bjarkeherning »

havde lige håbet på det ville være lettere
det er jo næsten det hele der skal skiftes kan jeg forstå
så skal jeg jo have bilen skildt total ad !
gider jeg sku ikk rigtig for 50 hk mere
hva kan jeg ellers lave ved sådan en motor så ?
det er en 1994 model 2.0 i 16v
vil have turbo
kan du hjælpe ?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#9 Indlæg af Runesm »

Daniel - alle sug på h-blok pånær med karburator har kølede ventiler
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Ydegaard
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

...

#10 Indlæg af Ydegaard »

Prisforskellen på de to biler er så ubetydeligt at det aldrig vil kunne betale sig. Jeg tror ikke engang det kan betale sig hvis du får alle stumperne gratis og selv kan lave det.
Besvar