E36 M50B20 til M50B25 ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Spir
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15 aug 2009, 19:12

E36 M50B20 til M50B25 ?

#1 Indlæg af Spir »

Hejsa.

Hvis jeg nu tager, indsugningsmanifold, dysebro, benzinregulator, LMM og styreboks fra en M50B25 og smider på min M50B20, samt sætter banan på, og får sat skarpe knaster i ? hva vil I så tro det vil gi ?

Der er nogen der siger at indsugningsmanifolden på 20éren og 25´eren er ens, men jeg har målt dem, og de er ik ens, 25éren er større, og spjældet er større, har også haft hældt rensevæske i dem begge, og der kunne være betydligt mere i 25éren.

Knasterne er begge udstødningsknaster fra en 25ér, hvor den ene er drejet lidt af og bearbejdet ved westspeed.

Bananen er en supersprint.

Og resten er fra en 25ér.

Så alt i alt er det hele fra en 25 undtagen blokken...

Kom med et bud på hva det gir eller ik gir....

Og lad nu være med og sig at jeg ska smide en 25ér i. :) For det kunne jeg, men det andet her ska prøves :)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

hartge laver en 2,6 på BMWén kan det evt være krumtap etc fra en 2,5 der er lagt i sammen med noget boring?

om ikke andet så er det fint du prøver.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#3 Indlæg af Yugo Turbo »

det der er et meget typisk spørgsmål på børnegalleriet, mon det er der vores nye ven kommer fra?

luftfilter = +10 hk
knast = +15 hk
udstødning = +18 hk

normal motoreffekt = 140
total 183 hk :lol:

jokemode off...

btw... er er knaster skarpe, hvis man kan skære sig på dem?
Brap brap brap...
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Yugo Turbo skrev:det der er et meget typisk spørgsmål på børnegalleriet, mon det er der vores nye ven kommer fra?

luftfilter = +10 hk
knast = +15 hk
udstødning = +18 hk

normal motoreffekt = 140
total 183 hk :lol:

jokemode off...

btw... er er knaster skarpe, hvis man kan skære sig på dem?


:grin: ja der var en tråd for længe siden, kom man op omkring 300grader, skulle man passe på fingre
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Spir
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15 aug 2009, 19:12

RE:

#5 Indlæg af Spir »

Yogu Turbo.

Det var eddermame da et latterligt svar.

Det ka godt være jeg har en profil på bilgalleriet, men derfor kunne jeg da godt tænke mig et ordentligt svar.

Jeg har haft mange biler der har været grovtunet, jeg har selv rullefelt osv, så det er jo ik fordi jeg ik ved hvordan tingene hænger sammen, men jeg kom med et simpelt simpelt spørgsmål.

Så jeg vil gerne be om et ordentligt svar tak.

Jeg forlanger ik at folk siger lige præcis hva den vil smide a hk.

Jeg spurgte bare om der var nogen der vidste om det kunne lade sig gøre.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#6 Indlæg af Yugo Turbo »

du spør hvad det vil gi af effekt, og ligegyldigt hvor mange grovtunede biler du har haft og om så du havde 100 4wd rulle felter, så er der stadig ingen der vil kunne svare på dit spørgsmål og det er bare det jeg fandt lidt morsomt og det er næsten endnu bedre at du rent faktisk har en profil på bilgalleriet... :lol:

det eneste der er at gøre i dit tilfælde er at samle pisset og smide det op på det rulle felt du nu engang har og så får du svar.

hvad med mapning? andre knaster og anden indsugningsmanifold på en motor hvor delene ikke kommer fra, ville jeg bestemt mene skal udløse en mapning, men det ved du jo nok godt med alle de grovtunede biler du har haft.

bare lige for at runde af. det var ikke for at være grov mod dig, det håber jeg du kan forstå, men prøv at se dit eget spørgsmål lidt objektivt... jeg håber du kan se det lettere morsomme i det du har spurgt om.
Brap brap brap...
Billede
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

du lyder jo til selv at ha styr på hvilke dele der kan passe sammen, så hvad er der i grunden at svare på ud over dit spørgsmål til effekten.

rettelse fra indlægget før.
den eneste der vil kunne svare på dit spørgsmål til effekten er en der har lavet samme projekt som du. men det fornemmer jeg at der ikke er ret mange der har gjort, da folk normalt bare smider klaveret fra 325 i, frem for det hybridprojekt du overvejer.
Brap brap brap...
Billede
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#8 Indlæg af Yugo Turbo »

og du siger at du sætter skarpe knaster i... nu du har haft alle de grovtunede biler, så ved du jo også at der er MEGET at vælge imellem, så hvordan skulle man kunne svare på dit spørgsmpl, nu hvor du ikke fortælle hvilke knaster du ønsker at bruge.
Brap brap brap...
Billede
Spir
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15 aug 2009, 19:12

RE:

#9 Indlæg af Spir »

hehe.

Det var jo nu ik for og være "grov" på den måde, jeg ka godt se det sjove i det du skrev. :D

Men forventede ikke at der var nogen der vidste hva det ville gi overhovedet.

Jeg kunne også ha skevet det på en anden måde selvfølgelig.

Men nu kan jeg så spørge på en helt anden måde :)

Er der nogen der har nogen erfaring med den slags ?
Har hørt flere sige at en 20er er mere omdrejningsvillig end en 25er.

Jeg har prøvet en 25ér og jeg sys umiddelbart ik det var noget og råbe hurra for i den forstand.

Det det her handler om er og lave en 20ér der "går godt" uden trykladning.. (ligenu) :)

Det er ihvertfald næste skridt. :)

Jeg undskylder for mit brok før yogu turbo. Jeg ka godt se det sjove i det nu.
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#10 Indlæg af m power »

Yugo Turbo skrev:du spør hvad det vil gi af effekt, og ligegyldigt hvor mange grovtunede biler du har haft og om så du havde 100 4wd rulle felter, så er der stadig ingen der vil kunne svare på dit spørgsmål og det er bare det jeg fandt lidt morsomt og det er næsten endnu bedre at du rent faktisk har en profil på bilgalleriet... :lol:

det eneste der er at gøre i dit tilfælde er at samle pisset og smide det op på det rulle felt du nu engang har og så får du svar.

hvad med mapning? andre knaster og anden indsugningsmanifold på en motor hvor delene ikke kommer fra, ville jeg bestemt mene skal udløse en mapning, men det ved du jo nok godt med alle de grovtunede biler du har haft.

bare lige for at runde af. det var ikke for at være grov mod dig, det håber jeg du kan forstå, men prøv at se dit eget spørgsmål lidt objektivt... jeg håber du kan se det lettere morsomme i det du har spurgt om.


hvad er der lige galt i at have en profil på BG ?
det er der da mange her på PP der har, der er da mange seriøse folk på bg
Besvar