C20xe knaster

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Proxie
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Kontakt:

C20xe knaster

#1 Indlæg af Proxie »

Ja nu 'kører' de VGS 45'er spjælde..ikke perfekt men det er kørbart. :mrgreen:

For at ødelægge det helt , vil jeg gerne have knastsæt til den oveni :tooth:

Det behøver ikke være 3XX graders med powerband fra 6000rpm.

Er ude efter 'mildere' knaster helst i powerband 2000-7000 ca

Jeg skrev en sød mail til Risse om det sammen og de foreslår dem her:
http://www.risse-motorsport.de/shop/?N500505

Men vil gerne høre JERES inputs.. (jeg ved meget om ingenting :lol: )

Der sidder som sagt de VGS spjælde, mildere pudset Cossie topstyk, Lex oversize banan, 2" de-cat, og resten er 2" remus
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

Re: C20xe knaster

#2 Indlæg af JPP »

Proxie skrev:Ja nu 'kører' de VGS 45'er spjælde..ikke perfekt men det er kørbart. :mrgreen:

For at ødelægge det helt , vil jeg gerne have knastsæt til den oveni :tooth:

Det behøver ikke være 3XX graders med powerband fra 6000rpm.

Er ude efter 'mildere' knaster helst i powerband 2000-7000 ca

Jeg skrev en sød mail til Risse om det sammen og de foreslår dem her:
http://www.risse-motorsport.de/shop/?N500505

Men vil gerne høre JERES inputs.. (jeg ved meget om ingenting :lol: )

Der sidder som sagt de VGS spjælde, mildere pudset Cossie topstyk, Lex oversize banan, 2" de-cat, og resten er 2" remus


Det er lidt svært at give gode råd herom. Det er kun indsugningsknast som jeg lige kan se, men der er jo gode justeringsmuligheder på 2 x knast på 16v. Hvad er dit nuværende powerband og hvad er dine nuværende spec på din knaster?

Du skriver udstødning på 2', hvor ligger din ydelse pt?
Proxie
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Kontakt:

Re: C20xe knaster

#3 Indlæg af Proxie »

JakobM skrev:Det er lidt svært at give gode råd herom. Det er kun indsugningsknast som jeg lige kan se, men der er jo gode justeringsmuligheder på 2 x knast på 16v. Hvad er dit nuværende powerband og hvad er dine nuværende spec på din knaster?

Du skriver udstødning på 2', hvor ligger din ydelse pt?


Ved ikke hvad knaster er .. det er standard C20XE knaster.
Bilen har ikke været på felt, så jeg ved ikke hvad den yder nu.
Forsigtig gæt med den gamle Lexmaul RAM 170-175 ponnyer

det med powerband.. ja vil bare ikke have 308 graders knast og tomgang på 2500 :p

Som den var før..trak den fint fra bund og op til begrænser..det er ca samme jeg vil :)
Thomas J
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 16 jan 2009, 22:58

#4 Indlæg af Thomas J »

helt klar et sæt 284/276 de er bare suveræne i en xe motor. og giver et rigtig godt træk fra mindre omdr.
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#5 Indlæg af luske »

har du PBet carsten ?? ellers kommer han nok med et kvalificeret bud når han ser tråden , ved han har prøvet mere end 2 sæt knaster i hans egen :wink:

MVH Luske
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#6 Indlæg af Carsten »

Luske lokkede mig lige frem af mit skjul hehe.

Altså for at få det meste ud af dine spjældhuse, så skal du op og ha nogle snoninger på, men ja man kan sagtens finde noget bedre alternativ til de 304'ere jeg har smidt i min motor. Men igen så handler det også om at få en prof til at køre det ind så det virker godt fra bunden. Men mit forslag ville klart være et sæt assymetriske og så lige gå en tand over de der 284/276'ere der også bliver foreslået. F.eks kørte jeg med 288/279'ere med 11,5mm løft i min vogn da den kørte i Holeby 2006, der kørte den faktisk rigtig godt, trak godt fra bunden, og rent op til 7600omdr. Da havde den 204HK/230NM, det var med Dbilas 45mm spjæld, med plenumkammer og chippet styreboks. Med programmerbart og åbne spjæld burde du godt ku hive 230HK ud af din motor med de knaster.
Men jeg har jo så også dybe lommer i mine stempler så der er mere plads til højt løft.

på standard stempler skal du ikke gå meget over 10,5mm i løft, og der er altså også en begrænsning i effekten der.
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#7 Indlæg af Carsten »

Du kan godt gå op i højere løft, men så er avanceringsmulighederne af knasterne bare lidt mindre, da de så hurtigere vil støde ventilen mod stemplet.
Proxie
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Kontakt:

#8 Indlæg af Proxie »

Carsten skrev:Du kan godt gå op i højere løft, men så er avanceringsmulighederne af knasterne bare lidt mindre, da de så hurtigere vil støde ventilen mod stemplet.



Tak for input :)

Hmm.. men så er min sølle Remus på 52mm ALT for lille til det projekt??
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#9 Indlæg af Carsten »

Du vil ku få markant bedre moment forløb med 2.5", det er min egen erfaring i hvertfald. Skiftede fra 2" potter til 2.5" potter, resten af røret var 2.5" i forvejen ( simons sportsudstødning ) og selvom top effekten ikke steg mere end 3-4HK/NM, så steg effekten med 15HK / 25NM ved 3000-5000omdr.
Proxie
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Kontakt:

#10 Indlæg af Proxie »

Carsten skrev:Du vil ku få markant bedre moment forløb med 2.5", det er min egen erfaring i hvertfald. Skiftede fra 2" potter til 2.5" potter, resten af røret var 2.5" i forvejen ( simons sportsudstødning ) og selvom top effekten ikke steg mere end 3-4HK/NM, så steg effekten med 15HK / 25NM ved 3000-5000omdr.


Ja men på hvor tunet maskine?
Jeg skal ikke på 230-250hk .. sådan omkring 200 max tror jeg :)
Besvar